ترامپ به خاطر نابودی داعش چه نقشه ای دارد؟

© AP Photo / Alex BrandonPresident Donald Trump points to a supporter after speaking at the Conservative Political Action Conference (CPAC), Friday, Feb. 24, 2017, in Oxon Hill, Md.
President Donald Trump points to a supporter after speaking at the Conservative Political Action Conference (CPAC), Friday, Feb. 24, 2017, in Oxon Hill, Md. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این طرح جدید شامل افزایش نیروهای ویژه امریکا مستقر در سوریه و افزایش شمار بالگردهای رزمی است.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا گزارشی منتشر کرده، که در آن بارزترین نکات پیشنهادی طرح ادعایی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای از بین بردن گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه آمده است.

ترامپ طرح نابودی داعش را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دستور نابودی داعش را صادر کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، روزنامه واشنگتن پست اخیرا گزارشی منتشر کرده، که در آن بارزترین نکات پیشنهادی طرح ادعایی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای از بین بردن گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه آمده است.

براساس این گزارش، طرح ترامپ همچنین شامل افزایش کمک تسلیحاتی به نیروهای کرد و عربی است که علیه داعش در سوریه می جنگند.

درباره اختیارات نیروهای زمینی امریکایی مستقر در سوریه، این گزارش فاش کرد که رویکرد دولت جدید امریکا در لغو محدودیت هایی است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین این کشور برای نیروهای ویژه امریکایی مستقر در سوریه اعمال کرد. این نیروها متشکل از 500 مربی آموزشی هستند.

اوباما مخالف حضور نیروهای امریکایی در خطوط مقدم بود، درحالی که طرح جدید از رویکرد امریکا برای سوق دادن نیروهای امریکایی به خطوط مقدم نبرد و اعطای اختیارات برای وارد عمل شدن بدون رجوع به واحد فرماندهی در واشنگتن است.

این طرح پایانی به درخواست ترکیه برای مسلح نکردن نیروهای کرد سوری است، که ترکیه آنها را "تروریست" می داند و بارها تاکید کرده است که مسلح کردن کردها "غیرقابل پذیرش" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала