واکنش جهانی به پرتاب راکت های کوریای شمالی

© AP Photo / Lee Jin-manواکنش جهانی به پرتاب راکت های کوریای شمالی
واکنش جهانی به پرتاب راکت های کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه جاپان اعلام کرد، دولت جاپان تلاش می کند تا شورای امنیت سازمان ملل یک واکنش قوی از خود در مقابل پرتاب راکت های کوریای شمالی که صبح روز دوشنبه صورت گرفت، نشان دهد.

فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه جاپان اعلام کرد، دولت جاپان تلاش می کند تا شورای امنیت سازمان ملل یک واکنش قوی از خود در مقابل پرتاب راکت های کوریای شمالی که صبح روز دوشنبه صورت گرفت، نشان دهد. وی افزود: پرتاب چهار راکت کوریای شمالی به طور آشکارا قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند و ما پاسخ قوی در مقابل پرتاب این راکت خواهیم داد. کیشیدا همچنین از تمام کشورهای علاقمند از جمله چین خواست، تا پیونگ یانگ را مجبور به رعایت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نمایند.
وزارت امور خارجه کوریای جنوبی نیز با صدور بیانیه ای، آزمایش چهار راکت دیگر کوریای شمالی را به شدت محکوم کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه کوریای جنوبی آمده است،" سئول این اقدامات پیونگ یانگ را که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند و اقدامات این کشور نه تنها جزیره کوریا را بلکه تمام جهان را تهدید می کند، به شدت محکوم می کند.
وزارت خارجه کوریای جنوبی گفته است، کوریای شمالی باید بداند که این اقدامات تحریک آمیز متعددش با توسعه راکت ها و سلاح های هسته ای باعث انزوای بیشتر می گردد و در نتیجه منجر به فروپاشی اش خواهد شد.
ایالات متحده امریکا نیز پرتاب چهار راکت کوریای شمالی را به شدت محکوم کرد. طبق گزارش آژانس خبری "تاس" به نقل از مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، اقدامات کوریای شمالی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و اقدامات تحریک آمیز مقامات این کشور غیر قابل قبول است. وزارت خارجه ایالات متحده همچنین از دولتمردان کوریای شمالی خواستار خود داری از اقدامات تحریک آمیز شده و بازگشت به تعهدات بین المللی و مذاکره گردید.
به گفته تونر، ما از کوریا شمالی می خواهیم تا از این اقدامات تحریک آمیز که باعث تضعیف صلح و ثبات بین المللی می شود، دست بردارد و به قعطنامه های شورای امنیت احترام قائل شود. وی همچنین تاکید کرد، امریکا از متحدان خود در مقابل تهدیدات کوریای شمالی حافظت می کند.
طبق گزارش یک منبع دیپلماتیک اروپایی، وزرای امور خارجه و دفاع 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در بروکسل موضوع پرتاب راکت های کوریای شمالی را مورد بررسی قرار میدهند.
کوریای شمالی صبح امروز چهار راکت دیگر را آزمایش کرد.
به گفته مقامات کوریای جنوبی مدل دقیق این راکت ها مشخص نیست اما از نوع بالستیک بوده که از منطقه «تونگ چانگ ری» در نزدیکی مرزکوریای شمالی شلیک شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала