فشار ها بر جف سیشنز دادستان امریکا

© AP Photo / Alex Brandonفشار ها بر جف سیشنز دادستان امریکا
فشار ها بر جف سیشنز دادستان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که آقای سیشنز در جریان پیکارهای انتخاباتی دونالد ترمپ، با سفیر روسیه دیدار کرده بود و سپس این دیدارش را پنهان کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جف سیشنز، لوی سارنوال ایالات متحده می‌گوید که خودش را از بررسی‌ها در بارۀ تماس هایش با سفیر روسیه در واشنگتن کنار کشیده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که آقای سیشنز در جریان پیکارهای انتخاباتی دونالد ترمپ، با سفیر روسیه دیدار کرده بود و سپس این دیدارش را پنهان کرده بود.

او دومین مقام امریکایی است که پس افشای تماس هایش با مقام های روس، زیر فشار قرار می‌گیرد.

سناتوران جمهوری خواه امریکایی، خواهان کناره گیری آقای سیشنز شده اند.

لوی سارنوال و وزیر عدلیه امریکا که به داشتن تماس‌های پنهانی با سرگی کسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن متهم است، می‌گوید که در این دیدارها، هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده و در بارۀ سیاست حرفی نزده است.

آقای سیشنز در هنگام پیکارهای انتخاباتی دونالد ترمپ، مشاور او و نیز سناتور بود.

وی گفت: «سفیر روسیه یک کارمندش را به گونه آشکار به دفتر من فرستاد و خواهان ملاقات با من شد؛ کاری که بسیاری از سفیران دیگر نیز می کردند. ما یک زمان تعیین کردیم و با هم دیدار کردیم. این یک کار عادی است.»

آقای سیشنز می‌گوید که خودش را از بررسی ها در باره این موضوع کنار کشیده است.

وی افزود: «تصمیم گرفته ام که خودم را از هر گونه بررسی ها چه اکنون و چه در آینده در باره موضوعات مرتبط با پیکارهای انتخاباتی رییس جمهور ایالات متحده کنار بکشم.»

در همین حال، کرملین می‌گوید که بازتاب رسانه یی این موضوع می تواند برای روابط واشنگتن و مسکو، زیان بار باشد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت: «اثر منفی این موضوع بر آغاز گفتگوها با روسیه کاملاً روشن است.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در این باره گفت: «می دانید! در یک کتاب روسی آمده است که آن چه در رسانه های غربی به ویژه در امریکا جریان دارد، شرم آور است. به باور من این کار رسانه ها بی بند و باری رسانه یی است. یک پرسش دارم: آیا این نقطه آخر افت رسانه های غربی است، یا این که می خواهند پایینتر هم بروند.»

جف سیشنر در حالی به داشتن پیوندهای پنهان با مقام های روس متهم است که پیش از این، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی امریکا نیز در پی افشای تماس های تیلفونی اش با سفیر روسیه در واشنگتن، تنها ۲۴ روز پس از رسیدن به این مقام، از سمتش کنار رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала