ترامپ بودجه نظامی امریکا را افزایش می دهد

© AP Photo / Alex BrandonPresident Donald Trump points to a supporter after speaking at the Conservative Political Action Conference (CPAC), Friday, Feb. 24, 2017, in Oxon Hill, Md.
President Donald Trump points to a supporter after speaking at the Conservative Political Action Conference (CPAC), Friday, Feb. 24, 2017, in Oxon Hill, Md. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قامات کاخ سفید فاش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا در نظر دارد به منظور افزایش بودجه نظامی این کشور، 37 درصد از بودجه کمک های خارجی وزارت امورخارجه را بکاهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از برخی مقامات کاخ سفید نوشت، که ترامپ در نظر دارد برای تامین اعتبار 54 میلیارد دلاری بودجه نظامی امریکا از بودجه سایر نهادها و موسسات بکاهد.

کانگرس امریکا: 603 ملیارد دالر بودیجه دفاعی کافی نیست - اسپوتنیک افغانستان
کانگرس امریکا 603 ملیارد دالر بودیجه دفاعی را کافی نمیدانند

پیش از این از جمله نهادهایی که هدف این کاهش قرار خواهند گرفت به صندوق بازنشستگان و بودجه حفاظت از محیط زیست اشاره شده بود.
بر اساس این گزارش، ترامپ در وعده های انتخاباتی خود هم به کاهش کمک های امریکا به کشورهای خارجی اشاره کرده بود و هم وعده تقویت توانمندی های نظامی این کشور را داده بود. 
ترامپ برای اجرای طرح بازسازی توانمندی های نظامی اعتبارات کمک های توسعه وزارت امورخارجه کشورش را هدف قرار داده است.
نشریات وال استریت ژورنال و بلومبرگ گزارش داده اند، که درز این خبر از هم اکنون واکنش های زیادی را در میان قانونگذاران امریکایی بر انگیخته است.
این نشریات از جمله مخالفان این تصمیم ترامپ به میچ مک کانل رهبر جمهوریخواه سنای امریکا و لیندزی گرام سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی اشاره کرده و از قول گرام نوشته اند که وی این طرح را یک فاجعه خوانده و اظهار اطمینان کرده است که این طرح پیش از رسیدن به صحن سنای امریکا به دور انداخته خواهد شد.
بر همین اساس سناتور گرام ترامپ را به آگاهی نداشتن از سیاست خارجی متهم کرده و گفته است که تصمیم به کاهش بودجه وزارت امورخارجه امریکا نشانه این است که ترامپ نمی فهمد برای پیروزی در یک نبرد به چه ابزارهایی نیاز هست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала