مقامات چین برای تشویق خانواده ها برای تولد فرزند دوم جایزه تعین کردند

© Fotolia / Sushytskaمقامات چین برای تشویق خانواده ها برای تولد فرزند دوم جایزه تعین کرد
مقامات چین برای تشویق خانواده ها برای تولد فرزند دوم جایزه تعین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چین برای مقابله با پیر شدن جمعیت این کشور به خانواده ها برای تولد فرزند دوم جایزه میدهند.

مقامات چین برای مقابله با پیر شدن جمعیت این کشور به خانواده ها برای تولد فرزند دوم جایزه میدهند.
براساس گزارش روزنامه الکترونیکی "People's Daily" مقامات پکن طرح کمک مالی برای حمایت از خانواد ها برای تولد فرزند دوم را بررسی می کنند. به گفته این منبع، این اقدام مقامات چین در تاریخ این کشور بی سابقه می باشد، چرا که خانواده ها به دلیل مشکلات مالی میلی به تولد فرزند دوم ندارند. وزارت صحت عامه چین یک نظرسنجی را در سال 2015 انجام داد که براساس نتایج آن 60 فیصد خانواده ها در این کشور به دلیل مشکلات مالی تمایلی به داشتن فرزند دوم نداشتند.
چین یکی از پایین ترین رقم زاد و ولد را در جهان دارد که به یک نگرانی بزرگ برای مقامات این کشور تبدیل شده است. وانگ پیان معاون وزارت صحت عامه چین در کنفرانس رفاع اجتماعی گفت: دولت چین تصمیم گرفته است تا به خانواده ها برای تولد فرزند دوم کمک مالی نماید.
در سال 2016 پس از لغو قانون " یک خانواده — یک فرزند" در چین 17، 8 میلیون نوزاد متولد شده که این رقم 1،3 میلیون نسبت به سال 2015 افزایش یافته بود که طی 20 سال گذشته نیز بی سابقه بود. به گفته وانگ این دقیقا همان رقم است که مقامات انتظارش را داشتند. با این حال سوال مهم که هر خانواده توانایی مالی برای تولد فرزند دوم را ندارند باقی مانده و دولت برای حل آن تلاش خواهد کرد.
وی تاکید کرد، با انیکه داشتن دو فرزند حق تمام خانواده ها می باشد، اما مشکلات اقتصادی آنها را در تنگنا قرار داده و چنین فرصتی را از آنها سلب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала