پولیس پاکستان: در صورت مشاهده‌ افغان‌ها در «پنجاب» به پولیس اطلاع دهید (سند)

© AP Photo / SPAپولیس پاکستان: در صورت مشاهده‌ افغان‌ها در «پنجاب» به پولیس اطلاع دهید(سند)
پولیس پاکستان: در صورت مشاهده‌ افغان‌ها در «پنجاب» به پولیس اطلاع دهید(سند) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حملات اخیر تروریستی در ایالت پنجاب پاکستان، پولیس این ایالت از مردم خواست تا در صورت مشاهده افغان‌ها و یا اقوام قبایلی این کشور به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از دفتر مطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،پولیس ایالت پنجاب در شهرستان «مندی‌بهاوالدین» این ایالت با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است که اگر کسی را با قیافه افغان‌ها و یا «پتهان» (پشتون) مشاهده کردند به پلیس اطلاع دهند.

در اطلاعیه پولیس پنجاب آمده است: «با در نظر داشت حوادث تروریستی اخیر، از تمام مردم خواسته می‌شود که افراد مشکوک با قیافه افغان یا پتهان (پشتون) که در مناطق مختلف قهوه پشاوری، میوۀ خشک، اسباب بازی و لوازم خانه را به فروش می‌رسانند، ممکن است با عزم ناپاک در هرجای این کشور، حملات تروریستی را انجام دهند. اگر کسی، افرادی با قیافۀ افغان یا پتهان (پشتون) را ببیند که قهوه پشاوری، میوۀ خشک، اسباب بازی و لوازم خانه را به فروش می‌رسانند یا هم افراد مشکوک را دیدند، فوراً به نزدیکترین کلانتری یا پاسگاه پولیس اطلاع داده و یا هم با تماس به شماره 15، پلیس را با خبر سازند».

رسانه‌های پاکستانی به نقل از پولیس پنجاب گزارش دادند که پیگرد پشتون‌های قبایلی در شهر «راولپندی» تشدید شده است و به آنها کارت شناسایی هوشمند توزیع شده تا رفت‌و آمدهای آنها ثبت شود.

پلیس پنجاب تاکید کرده که تمام پشتون‌ها در یک منطقه جمع شوند تا نظارت و پیگرد آنها برای نیروهای امنیتی آسان باشد.

با این وجود رئیس پلیس ایالت پنجاب به روزنامه «پاکستان‌تودی» گفته است که روند اطلاع رسانی به مردم درباره تروریسم آغاز شده است، اما دستوری برای هدف قرار دادن پشتون‌ها صادر نشده است.

از سوی دیگر، «عبدالرئوف» سخنگوی پولیس شهرستان «مندی‌بهاوالدین» اعلام کرده که اطلاعیه‌ پلیس این شهرستان، در واقع برای اطلاع رسانی به مردم در رابطه با تروریسم صورت گرفته است.

«شاهی سید» از سناتوران ارشد حزب عوامی ملی پاکستان نیز به «صدای‌آمریکا» گفته است که در ایالت پنجاب به پشتون‌ها به دیده شک و تردید نگاه می‌شود که باید در مجلس سنای این کشور مطرح شود.

وی افزوده است که باید برای توقف چنین اقداماتی تلاش صورت گیرد زیرا باعث ترویج تعصب و نفرت در این کشور می‌شود.

«شهریار خان» استاد مطالعات بین‌المللی در دانشگاه «اقرا» پنجاب نیز گفته که برخورد دوگانه با ساکنان قبایلی را در این ایالت نه تنها سبب بیکاری پشتون‌ها شده است بلکه اینکار می‌تواند انگیزه برای قوم پرستی و جدایی طلبی در سطح پاکستان را افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала