آدمیرال روسی: نیروهای دریایی لهستان تسلط دریای بالتیک را بدست آورده نمی‌توانند

© Sputnik / Press service of the Northern Fleet/Andrey Luzikآدمیرال روسی: نیروهای دریایی لهستان تسلط دریای بالتیک را بدست آورده نمی‌توانند
آدمیرال روسی: نیروهای دریایی لهستان تسلط دریای بالتیک را بدست آورده نمی‌توانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره امنیت ملی لهستان روز جمعه یک برنامه استراتیژیک امنیت دریایی کشور با در نظر داشت تهدید روسیه، ارائه کرد.

آدمیرال ولادیمیر والویف فرمانده اسبق نیروهای دریایی بالتیک در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که نیروهای نظامی-دریایی لهستان حتی تا سال 2030 قادر به بدست آوردن تسلط دریای بالتیک نخواهد شد. این درحالیست که روز جمعه اداره امنیت ملی لهستان یک مفهوم استراتیژیک امنیت دریایی کشور با در نظرداشت تهدیدات از جانب روسیه، ارائه کرد.

نویسندگان این برنامه استراتیژیک پیشنهاد کرده اند تا در لهستان یک نیروی دریایی به تعداد متوسط ساخته شود، این نیروی دریایی باید قادر به انجام عملیات در فاصله های دور در همکاری با کشتی های بزرگ نظامی باشند. گفته شده است که نیروی دریایی لهستانی باید مدرن باشد و با الزامات نیروهای دریایی امروزه در جهان مطابقت داشته باشد.

آدمیرال روسی افزود:"در طول ده سال به سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دالر برای ساختن این نیروی دریایی، نیاز است. به دلیل نبود پول این برنامه قبول نخواهد شد، چون تا هنوز لهستانی ها پول جت های F-16 را به امریکا نپرداخته اند. تصمیم ساختن نیروی دریایی لهستان در مخالفت با ظرفیت های اقتصادی و مالی قرار میگیرد. حتی اجرای نسخه تکمیل ناشده برنامه کشتی سازی لهستان به دلیل مصارف زیاد الی سال 2030، دشوار خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала