دانشمندان روسی دارو برای درمان معتادان مواد مخدر ساختند

© Fotolia / SwapanШприц и ампула
Шприц и ампула - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روسیه یک مولکول را کشف کردند که بلوک های لذت بردن از مواد مخدر را می بندد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان روسی یک مولکول را کشف کردند، که این مالکول سبب بستن راه های لذت از مواد مخدر می شود. و برنامه ریزی شده است، که تا سال 2023 این دارو پایه و اساس نخستین درمان کسانی را که به مواد مخدر در روسیه معتاد هستند را بگیرد.

پیکرهای نیم جان جوانان در جاده های کابل فراموش شده است - اسپوتنیک افغانستان
پیکرهای نیم جان جوانان در جاده های کابل فراموش شده است

طرح و توسعه این مواد غیر مخدر جاگزین مرفین خواهد شد. هنگامی که این ماده وارد جریان خون بیمار معتاد می شود، بدن او آغاز به تولید انتی بادی می کند، که از نفوذ مواد مخدر در مغز جلوگیری می کند. بنابراین این فرد از مواد مخدر لذت نمی برد و در نهایت از استفاده مواد مخدر دست می کشد. به گفته دانشمندان این داروی جدید کسانی را که به مواد افیونی (هروئین، مرفین، دزومورفین) وابستگی دارد کمک می کند، تا از استفاده این مواد دست بکشند. دوره درمان توسط این دارو به طور متوسط از یک تا دو سال طول می کشد.

مارینا میاخکوا رئیس آزمایشگاه موسسه فزیولوژیکی ترکیبات فعال اکادمی علوم روسیه گفت:- "داروهای که در حال حاضر معتادان را با آن درمان می کنند بسیار کم موثر می باشند و تنها 10 تا 30 درصد از معتادان با این داروها درمان می شوند و دیگر اینکه این داروها عوارض جانبی پزشکی بسیاری دارد".

تاسیس اولین مرکز تداوی زنان و کودکان معتاد در کابل - اسپوتنیک افغانستان
تاسیس اولین مرکز تداوی زنان و کودکان معتاد در کابل

او گفت:- "داروی که ما برای درمان معتادان ساخته ایم ضرر جانبی ندارد و کمک می کند که معتادان دست از استفاده مواد مخدر بکشند و دیگر تمایل به استفاده از مواد مخدر نداشته باشند".

مارینا میاخکوا گفت:- "در سال روان این دارو را بالای حیوانات آزمایش می کنیم. اگر محققان بالینی استفاده این دارو را موفقانه دانستند از آن به عنوان داروی اصلی برای ترک معتادان مواد مخدر استفاده خواهیم کرد".

او در پاسخ اینکه از این دارو می شود برای پیشگیری از معتاد شدن جوانان استفاده کرد گفت:- "استفاده این دارو برای پیشگیری تا هنوز معلوم نیست و در این باره وزارت بهداشت تصمیم می گیرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала