کارشناس: امریکا می تواند سلاح های هسته ای را به فضا انتقال بدهد

© MBDAسلاح لیزری
سلاح لیزری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنستانتین سیفکوف رئیس اکادمی جئوپولیتیک به اسپوتنیک گفت: "امریکا می تواند سلاح های هسته ای در مدار جا بجا سازد، اما این اقدامات نقض خشن قوانین بین المللی پنداشته میشود".

او این اظهار نظر را بر گفته های نامزد پست رئیس پنتاگون جیمز ماتیس بیان داشت، که قبلاً گفته بود، ایالات متحده باید در خصوص قابلیت های تهاجمی خود در فضای سرمایه گذاری کند.
سیفکوف برعلاوه گفت: "معاهده منع نظامی کردن فضا وجود دارد و آن از ارزش جهانی برخودار است، بنابراین جابجا کردن سلاح های تهاجمی در فضا، نقض قوانین بین المللی بشمار میرود. واشنگتن، که در سال های 90 ازعلاقمندی به صلح حرف میزد و ما به نظامی گری متهم میکرد، حالا خودش به میلتاریستی دست می زند".
او گفت که، ایالات متحده می تواند به مدار زمین دستگاه جنگی فضایی را مستقر نماید، که مجهز به "سلاح لیزری و سلاح پرتو ذرات " میباشد و همچنین سلاح های هسته ای با سرعت مافوق صوت برای حمله به قلمرو دشمن از فضا طراحی شده است.
کارشناس همچنین گفت: "این یک سلاح بسیار جدی میباشد، اتحاد جماهیر شوروی چنین سیستم را در سال 1972 طراحی کرده بود، و ایالات متحده، از ترس این سلاح با اتحاد جماهیر شوروی ماهده "سالت 1" را امظا نمودند، ایالات متحده حالا به نقطه رسیده که ما 40 سال پیش رسیده بودیم ، و می خواهند آنرا در فضا مستقر سازند. "
به گفته وی، همچنین صحبت در مورد هواپیماهای "فضایی" ایالات متحده در میان است، که قادر اند با سرعت مافوق صوت حملات وارد نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала