خطر نابودی نسل دانشمندان در جهان

© Fotolia / DigitalGeneticsКомпьютерная модель ДНК
Компьютерная модель ДНК - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چنیتیک نابودی دانشمندان را به اثبات رساند

تحقیقات را که کمپنی  deCODE آیسلندی در این عرصه نموده است، نشان میدهد که سهم توسعه جن کسب دانش در بین جمعیت ملی آیسلند کاهش میابد.

نتایج این تحقیقات در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences نشر گردیده است که به شکل کوتاه The Guardian در این ارتباط خبر داده است.

کارشناسان این کمپنی گزارشات سالهای 1910-1975 در مورد بیش از 100000 شهروند ایسلند را بررسی نمودند، در نتیجه معلوم شد که به شکل از اشکال سطح جن های پاک مسؤل آموزش دانش در جمعیت کاهش یافته است.

همزمان دانشمندان به این نظر شدند که تعداد اشخاص عاقل، یعنی آنعده اشخاص که به کسب دانش سعی میورزند، بخصوص  در بین اطفال تا 6% کاهش یافته است.

علت آنرا کارشناسان طوری تحلیل کردند که دانشمندان نسبت به تشکیل خانواده و تولد فرزندان بیشتر به رشد خود توجه دارند و این یکی از دلایل کاهش جن دانشمندان در جمعیت آیسلند محسوب میشود.  

بعضی دانشمندان به این نظر اند که حد متوسط  سطح  IQایسلندی ها در جریان ده ها سال اخیر  تا 0.04 کاهش یافته است که انقدر جدی برای جمعیت نمی باشد، اما به نظر دانشمندان کمپنی رشد عقل نتنها به جن بلکه به شرایط محل زئیست منجمله خانواده  نیز ارتباط دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала