نویسنده واشنگتن پست: مشاور امنیت ملی ترامپ با توهم توطئه کلینتون را به تجارت جنسی کودکان و اوباما را به جهادگرا بودن متهم می کرد

© AP Photo / Lauren Victoria BurkeIn this Feb. 11, 2014 file photo, then-Defense Intelligence Agency Director Lt. Gen. Michael Flynn testifies on Capitol Hill in Washington
In this Feb. 11, 2014 file photo, then-Defense Intelligence Agency Director Lt. Gen. Michael Flynn testifies on Capitol Hill in Washington - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نویسنده واشنگتن‌پست درباره انتخاب فردی عجیب و غریب و معتقد به نظریه توطئه به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا از سوی ترامپ، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، پل ویلدمن نویسنده واشنگتن پست، در مقاله‌ای به موضوع انتخاب "مایکل فلین" جنرال بازنشسته ارتش امریکا به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور اشاره کرده و نوشت: اقدامات شوکه کننده دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا در زمینه انتخاب اعضای کابینه و مشاوران خود دور از انتظار نبود اما با این حال کسی تصور نمی کرد کار به جایی برسد که وی شخصی عجیب و غریب مانند مایکل فلین را برای تصدی پست مهمی چون مشاور امنیت ملی امریکا انتخاب کند.
وی در این مقاله درباره انتخاب فردی معتقد به نظریه توطئه به شیوه احمقانه، برای تصدی منصب مشاور امنیت ملی امریکا که مسئولیت هماهنگی میان همه دستگاه های امنیتی امریکا را به عهده دارد، هشدار داد.
نویسنده در این مقاله به بیان شیوه فکر و اندیشه فلین و نمونه هایی از توطئه هایی پرداخته است که وی به آن ایمان داشته و به ترویج آن می پردازد که نمونه این توطئه ها این است که هیلاری در شبکه های تجارت انسان دست دارد.
براساس این مقاله شاید هیچ یک از انتخاب های ترامپ از انتخاب مایکل فلین به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا خطرناک‌تر نباشد چراکه چنین انتخاب‌های نادرستی، عواقب فاجعه باری خواهد داشت.
فلین در گذشته رئیس سرویس اطلاعات نظامی امریکا بود که باراک اوباما وی را به دلایل متعدد از جمله سوء مدیریت، از این منصب برکنار کرد، زیرا وی تیمش را به اعتقادش به امور کاملا اشتباه عادت داده و در عین حال این امور در میان آنها به "حقایق فلین" معروف شده بود و با این حال فلین اعتقاد کامل داشت که بر حق است.

فلین که معتقد است اسلام "غده سرطانی"است در یادداشتی در تویتر می‌نویسد:"ترس از مسلمانان امری منطقی است"؛ وی حتی ویدیویی علیه اسلام منتشر کرد و از مردم خواست آن را برای دیگران بفرستند.
فلین در چند ماه اخیر از شبکه های اجتماعی برای ترویج و انتشار نظریه های توطئه پلید علیه هیلاری کلینتون و باراک اوباما و دستگاه های تحت امر آنها استفاده کرده و از آگوست 2016 تاکنون دست‌کم 16 شایعه در این زمینه ترویج داده است.
فلین که در تویتر 106 هزار دنبال کننده دارد، از این تریبون در بیان اتهامات خود علیه هیلاری کلینتون و اوباما استفاده کرده و هیلاری را به دست داشتن در تجارت جنسی کودکان، آغاز جنگ مخفیانه علیه کلیسای کاتولیک و نیز اوباما را به "یک جهادگرا که برای تروریست‌ها پولشویی کرده"، متهم کرده است.

نویسنده این مقاله در ادامه خاطرنشان می کند که هرچند که ممکن است ادعاها و نظریه های توطئه فلین تمسخرآمیز باشد اما در عین حال گاهی می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد چرا که به عنوان مثال نظریه توطئه فلین مبنی بر دست داشتن هیلاری و جون بودیستا رئیس ستاد انتخابات وی در برنامه های شیطانی و اداره شبکه تجارت جنسی کودکان در مغازه پیتزا فروشی در واشنگتن، باعث طرح تهدیدهایی علیه آنها شد و حتی یک نفر این شایعه ها را باور کرد و تفنگ خود را برداشت و راهی واشنگتن شد تا کودکانی را که گمان می کرد در آن پیتزا فروشی شیطانی گرفتار شده‌اند آزاد کند.
نویسنده واشنگتن‌پست خاطرنشان می کند که انتخاب مشاور امنیت ملی امریکا بسیار حائز اهمیت است زیرا فردی که به این سمت منصوب می‌شود باید میان پنتاگون، سازمان اطلاعات مرکزی، سرویس امینت ملی، وزرات خارجه، و وزارات امنیت داخلی و..امریکا، هماهنگی ایجاد کند تا این اطمینان را بوجود آورد که رئیس جمهور بهترین، دقیق‌ترین و شفاف‌ترین اطلاعات را به دست آورد و بر اساس آن تصمیم‌گیری می کند.
وی می نویسد:- " ترامپ که شخصیتی منحصر به فرد از جهالت، ناآگاهی و جسارت دارد، باید مشاور امنیت ملی با وقار و دارای ثبات فکری داشته باشد زیرا در غیر این‌صورت، ترامپ به زودی با بحران هایی در زمینه امنیت ملی مواجه شده و به این ترتیب مجبور خواهد شد تصمیماتی سریع بر اساس اطلاعات ناقص و متغیر اتخاذ نماید و با نتایج فاجعه آمیز آن مواجه شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала