پاکستان برای سرکوب و تعقیب شبکه ترورستی حقانی از امریکا 33 میلیلرد دالر گرفته است

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudپاکستان برای سرکوب و تعقیب شبکه ترورستی حقانی از امریکا 33 میلیلرد دالر گرفته است
پاکستان برای سرکوب و تعقیب شبکه ترورستی حقانی از امریکا 33 میلیلرد دالر گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نماینده ارشد کنگره امریکا گفت پاکستان وقتی نمی‌تواند علیه شبکه تروریستی حقانی اقدام کند، "لیاقت دریافت یک دالر از امریکا را ندارد."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به استناد از شینهوا، تد پو، نماینده کنگره امریکا و رئیس کمیته فرعی امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور در بیانیه‌ای گفت: شبکه حقانی بیشتر از هر گروه تروریستی دیگری امریکایی ها را در افغانستان کشته است اما دولت پاکستان کار چندانی برای تعقیب این شبکه انجام نداده است در حالی که از 11 سپتامبر 2001 تاکنون 33 میلیارد دلار از امریکا پول گرفته است.
وی ادامه داد: من در اصلاحیه‌ای مورد حمایت دو حزب پیشنهاد محدود شدن کمک های خارجی به پاکستان تا زمانی که دولت پیشرفت اسلام آباد در بازداشت و تعقیب رهبران ارشد شبکه حقانی و عاملان سطح متوسط این شبکه را تایید کند، داده‌ام.
پو گفت: اگر پاکستان تمایلی به بازداشت و تعقیب علنی اعضای شبکه حقانی به جای حمایت فعالانه از آنها نداشته باشد، پس لیاقت دریافت حتی یک دالر کمک از پول مالیات دهندگان امریکا را ندارد.
وی ادامه داد: ما باید بررسی کنیم که همه کمک های خارجی اعطایی از سوی امریکا چگونه خرج می شوند. یکی از کارهایی که می توان برای تضمین ارزیابی های کیفی در قبال کمک‌های خارجی اعطایی امریکا انجام داد، تدوین یک سیاست مشخص است که ارزیابی استانداردها را تعیین کند است.
پو اظهار کرد: اصلاحیه دوحزبی پیشنهادی من یک چنین سیاستی را تشویق می کند زیرا امریکایی ها این حق را دارند که بدانند هر دالر پرداختی از سوی مالیات دهندگان چطور خرج می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала