شینزو آبه در سفرش به پرل هاربر عذرخواهی نمی کند

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiشینزو آبه در سفرش به پرل هاربر عذرخواهی نمی کند
شینزو آبه در سفرش به پرل هاربر عذرخواهی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل Kyodo ، یوشیهید سوگا سخنگوی ارشد دولت توکیو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که؛ شینزو آبه نخست وزیر جاپان طی سفرش به پرل هاربر، به کشته شدگان جنگی ادای احترام خواهد کرد اما از اقدامات کشورش در جنگ دوم جهانی عذرخواهی نمی کند.

شینزو آبه، نخستین نخست وزیر جاپان خواهد بود که به بندر "پرل هاربر" سفر می‌کند.
علت معروفیت این بندر حمله ارتش جاپان به پایگاه نیروی دریایی امریکا در این بندر در تاریخ 7 سپتامبر 1941 میلادی است.
سفر شینزو آبه به دنبال سفر تاریخی ماه مه باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به هیروشیما صورت می‌گیرد، وی نخستین رئیس جمهور فعلیامریکا بود که به هیروشیما سفر کرد و درباره رنج قربانیان سخن گفت اما به خاطر اقدام کشورش در انداختن نخستین بمب اتمی عذرخواهی کرد. آبه در جریان سفر نزدیک اش به کشته شدگان پایگاه هوایی امریکا در هاوایی ادای احترام و بر ائتلاف امنیتی میان این دشمنان سابق تاکید خواهد کرد.
یوشیهید سوگا وزیر کابینه دولت جاپان در کنفرانس خبری گفت: هدف از این سفر گرامیداشت یاد قربانیان جنگ است که عذرخواهی این سفر فرصتی است تا به نسل‌های آتی تصمیم ما برای عدم تکرار جنگ‌های وحشتناک و زجرآور را نشان دهیم و آشتی میان جاپان و امریکا را نیز به نمایش بگذاریم.

در نتیجه حمله جاپان به پایگاه هوایی امریکا در سال 1941؛ 3 رزم ناو، 3 ناو شکن و یک مین گذار امریکایی ها غرق شدند، و در حدود 272 هواپیما های شان نابود شد، نزدیک به 2500 نفر شان کشته شد ند و یا بر اثر زخمی شدن در گذشتند، و جاپانی ها نیز 29 هواپیما شان نابود شد، 64 نفر کشته دادند، و یک نفر شان اسیر شد
فرانکلین دلانو روزولت رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، 7 دسامبر سال 1941 را "روز شر آور" خواند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала