سرتاج عزیز: هند در تلاش اختلاف افکنی بین پاکستان و افغانستان است

© AP Photo / Rahmat GulSartaj Aziz, Pakistan's special adviser on national security and foreign affairs, speaks during a joint press conference with Afghan Foreign Minister Zalmai Rassoul at the foreign ministry in Kabul, Afghanistan
Sartaj Aziz, Pakistan's special adviser on national security and foreign affairs, speaks during a joint press conference with Afghan Foreign Minister Zalmai Rassoul at the foreign ministry in Kabul, Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان گفت: هند از اجلاس قلب آسیا برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد و تمام کشورهای شرکت کننده همچنین جامعه جهانی به خوبی متوجه سواستفاده دهلی‌نو از این اجلاس شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سرتاج‌ عزیز مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان گفت: هند سعی دارد با خراب کردن روابط اسلام‌آباد و کابل بین آنها اختلاف ایجاد کند.

عزیز با شرکت در برنامه «نیوز وائز» که از شبکه خبری داون پخش شد تأکید کرد: پاکستان پیوندهای دیرینه با افغانستان دارد و اجازه نمی‌دهد دسیسه‌های هند بر این پیوندهای دوستانه تأثیر‌گذار باشد.

وی افزود: هند از اجلاس قلب آسیا برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد و تمام کشورهای شرکت کننده همچنین جامعه جهانی به خوبی متوجه سواستفاده دهلی‌نو از این اجلاس شدند.

سرتاج عزیز با اشاره به صحبت‌های اشرف غنی در اجلاس قلب آسیا گفت: افغانستان از یک سو پاکستان را پشتیبان خود برای ریشه‌کن کردن تروریسم می‌داند و از سوی دیگر این کشور را به پشتیبانی از تروریسم متهم می‌کند که این مواضع تضاد زیادی با یکدیگر دارد.

عزیز اظهار داشت: تضاد مواضع افغانستان نشان دهنده اختلاف درونی در این کشور است البته بعد از حادثه 11 سپتمبر همچنین افزایش عملیات‌های داعش کابل همیشه اسلام‌آباد را متهم می‌کند که به یک سیاست برای این کشور تبدیل شده است.

وی افزود: دلیل دیگر افغانستان برای متهم کردن پاکستان دخالت‌های امریکا است که سعی دارد شکست‌ها و اشتباهات خود را به پاکستان نسبت دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала