اوباما مصوبه تمدید تحریم ها علیه ایران را امضا میکند

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaاوبامامصوبه تمدید تحریم ها علیه ایران را امضا میکند
اوبامامصوبه تمدید تحریم ها علیه ایران را امضا میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به احتمال زیاد مصوبه تمدید ده ساله تحریمهای ایران را به امضا برساند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از رویترز، "اریک شولتز" سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به احتمال زیاد مصوبه «تمدید ده ساله تحریمهای ایران» را به امضاء برساند.

 ایریک شولتز سخنگوی کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت که «ما معتقدیم که قانون تمدید تحریمهای ایران ضرورتی ندارد،‌ با این حال می دانیم که این قانون در توافق هسته ای باایران اختلالی ایجاد نخواهد کرد». وی در ادامه افزود که پیش بینی می کند رئیس جمهور آمریکا این مصوبه را به امضاء برساند.

شولتز در ادامه اظهارات خود گفت: «تا زمانی که ایران به تعهدات مندرج در برجام پایبند بماند،آمریکا نیز پایبند خواهد ماند». وزارت امور خارجه ایران گفت که ادامه تحریم خلاف توافقات در برنامه هسته ای است. گفتنی است قانون تحریمهای آمریکا علیه ایران در سال 1996در برابر صنعت انرژی ایران برای جلو گیری از توسعه سلاح های هسته ای به تصویب رسید.اعتبار این قانون در دسامبر 2016 به پایان میرسد.

با وجود توافق با ایران کنگره و ریس جمهورخواهان حفظ این حالت هستند ،که اگرامریکا احساس کند که ایران توافقنامه را نقض میکند قادر بر بازگشت تحریم ها  باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала