پوتین به اوباما کنایه گفت

© Sputnik / Guneev Sergey /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اوباما
پوتین و اوباما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست شورای فرهنگ و هنر روسیه در شهر سانکت پتربورگ گفت: مارتین لوتر کننگ اگر می دید پولیس امریکا با سیاه پوستان چگونه رفتار می کند، بسیار ناراحت می شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سخنان رئیس جمهوری این کشور نوشت: رهبر فقید سیاه پوستان امریکا و بیان کننده جمله معروف «من آرزو دارم»از اینکه اکنون در راس این کشور یک سیاه پوست قرار دارد، خوشحال می شد، اما این موضوع که اقدام های خودسرانه پولیس در مورد جمعیت سیاه پوستان ادامه می دارد، او را ناراحت می کرد.
به گزارش ایرنا، در دو دوره ریاست جمهوری اوباما به ویژه چهار سال گذشته بارها ماموران پولیس امریکا با ادعای انجام وظیفه مرتکب قتل سیاه پوستان از جمله جوانانی شدند که هیچ اسلحه ای نداشتند یا اقدام تبهکارانه ای انجام نداده بودند و دهها فیلم و عکس نیز از بدترین برخوردهای ممکن از سوی ماموران با سیاهپوستان نیز در فضای مجازی قابل دسترسی است.
چندین شهر در ایالت های مختلف امریکا از جمله شیکاگو، بالتیمور و باتون روژ لوئیزیانا نیز پیش از این به علت اعتراض های مشترک از سوی سفیدپوستان و سیاه پوستان علیه خشونت های رو به افزایش پولیس که یادآور تبعیض های نژادی است، پس از سرکوب های گسترده ماموران امنیتی و نیروهای وِیژه فدرال شاهد بروز ناآرامی های دامنه داری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала