تحریم های ایران به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد شد

© Photo / W.Scottتحریم های ایران به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد شد
تحریم های ایران به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کرد، طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران به مدت یک دهه دیگر به زودی در مجلس سنای کنگره تصویب می‌شود و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

 

به گزارش سپوتنیک به نقل از رویترز، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد، قرار است  سنا امریکا در حمایت از تمدید تحریم‌های ایران به مدت ده سال دیگر رأی دهد و سپس این لایحه را برای تأیید نهایی به کاخ سفید فرستاده و انتظار می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز آن را به امضا رسانده و قانون تمدید تحریم‌های ایران را ابلاغ کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گذشته با اکثریت قاطع به تمدید قانون تحریم های ایران به مدت یک دهه دیگر رأی داد.

قانون تحریم‌های ایران اولین بار در سال 1996 تصویب شد و پس از آن برای یک بازه ده ساله در سال 2006 تمدید شد. این قانون پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

این تحریم ها هرگونه سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می‌کرد. بنا به نوشته رویترز این تحریم‌ها نوعی تحریم‌های هسته‌ای بوده و به منظور بازدارندگی هسته ای علیه ایران اعمال شده بود.

قانون تحریم های ایران همزمان با پایان سال 2016 میلادی منقضی شده و در صورت تمدید نشدن آن، خود به خود لغو می‌شد.

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانس خبری هفتگی جمهوریخواهان سنا تأکید کرد: «ما قرار است این لایحه را تصویب کنیم».

بنا بر این گزارش، دولت اوباما به همراه سران 5 کشور دیگر سال گذشته با تهران بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند که بر اساس این توافق قرار بود، تحریم‌های مرتبط هسته‌ای لغو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала