همه معاونان البغدادی کشته شده اند

© East News / Balkis Pressابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد، داعش مساحت زیادی از مناطق تحت کنترول خود در سوریه و عراق را که در سال 2014 در دست داشت، از دست داده و تعداد اعضای داعش نسبت به دو سال و نیم گذشته بسیار کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به استناد از خبرگزاری آناتولی، برت مک‌گورک نماینده ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در جریان حضور در  نشست اعضای ائتلاف ضد داعش در مقر وزارت خارجه امریکا در واشنگتن گفت: علاوه بر ممانعت از ورود داعش به مرز ترکیه، تعداد شبه نظامیان خارجی این گروه تروریستی نیز در عراق و سوریه در پایین سطح خود از 2014 اعلام شده است. تروریست‌های خارجی در این گروه به تعداد کم وارد عراق و سوریه می‌شوند و تعدادشان از 1000 تن در ماه در سال 2014 به 500 تن در ماه در 2015 رسیده است.

وی ادامه داد: ائتلاف ضد داعش به خوبی توانسته با این گروه تروریستی به مقابله بپردازد. نیروهای محلی با حمایت ائتلاف 56 درصد از نواحی تحت اشغال داعش را در عراق و 27 درصد از اراضی تحت تصرف این گروه تروریستی در سوریه را بازپس گرفته‌اند.

مک‌گورک‌ به اعضای ائتلاف گفت: تمامی معاونان ابو بکر البغدادی تقریبا کشته شده‌اند که می‌توان در میان آنها به مسئول عملیات خارجی، وزیران جنگ، دارایی، تبلیغات اشاره کرد و هلاکت البغدادی نیز دیر یا زود اتفاق می‌افتد.

وی با پیش‌بینی اینکه عملیات همزمان در موصل و رقه موجب کاهش مساحت تسلط داعش شود، گفت:‌ تبلیغات امریکا موجب کاهش حمایت مالی از داعش شده است.

وی افزود: ترکیه دسترسی این گروه تروریستی به مرز بین المللی را برای نخستین بار مسدود کرده و این قابل ستایش است.

به گفته مک‌گورک، ترکیه به صورت موفقیت آمیزی توانسته تا عملیاتی را برای پاکسازی یک نوار مرزی به طول 98 کیلومتر علیه داعش انجام دهد و مانع از ورود و عبور و مرور اعضای این گروه تروریستی شود. این اقدام برای نخستین بار صورت گرفته است.

عملیات سپر فرات از سوی ترکیه که از اواخر اوت سال جاری میلادی آغازشد، با هدف تقویت امور امنیتی، حمایت از نیروهای ائتلاف و از میان بردن تهدیدهای داعش در ناحیه مرزی ترکیه صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала