فعالان کالیفرنیا پیش نویس همه پرسی به خاطر جدا شدن از امریکا را به مقامات این ایالت تحویل دادند

© AFP 2023 / Gabrielle LurieA woman carries a California flag during the 4th of July Parade in Alameda, California on Monday, July 4, 2016.
A woman carries a California flag during the 4th of July Parade in Alameda, California on Monday, July 4, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای جنبش بلی کالیفرنیا « Yes California» پیش نویس همه پرسی به خاطر جدا شدن کالیفرنیا از ایالات متحده امریکا را به دادستان کل تحویل دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از لس آنجلس تایمز، طراحان این پیش نویس می خواهند یک همه پرسی را در سال 2019 برگزار کنند. بنیانگذار این جنبش امیدوار است که دادستان پیشنهاد آنها را قبول و آمادگی ها برای همه پرسی را بگیرد.

این ابتکار عمل خود را اعضای جنبش به نام «Calexit» به پیروی از برکزیت «Brexit» نامیده اند.

مارکوس ایوانز یکی از بنیانگذاران « Yes California» گفت، طرح جدایی کالیفرنیا از ایالات متحده امریکا دو سال پیش مطرح شده بود، اما پس از پیروزی دونالد ترامپ به حیث رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در انتخابات، فعالان تصمیم گرفتند که به اجرایی شدن این طرح سرعت ببخشند.

اعضای این جنبش بر این باورند که فرهنگ ساکنان این ایالت از سایر مناطق امریکا متفاوت می باشد و به همین خاطر رسانه ملی و دیگر سازمان ها آنها را به خاطر عدم تشابه با دیگران مورد تبعیض قرار میدهند.

پیش از این گزارش شده بود، که فعالان این جنبش می خواهند کنسولگری خود را در شهر یکاترینبورگ روسیه ایجاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала