مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر از امریکا خواستار پایان تحریم ها علیه کوبا شد

© AP Photo / Frank Franklin IIاسامبله عمومی سازمان ملل متحد
اسامبله عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با 191 رأی مثبت و بدون رأی منفی بار دیگر خواستار لغو تحریم های امریکا علیه کوبا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریا نووستی، ساعتی پیش از رأی گیری، سامانتا پاور نماینده امریکا در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده در بیست و پنجمین جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل جهت بررسی و رای گیری قطعنامه ای در رابطه با تحریم های کوبا شرکت نخواهد کرد.
پاور طی سخنرانی در ابتدای این جلسه گفت، امریکا تمایل دارد به جای دادن رای نه، برای نخستین بار در این جلسه شرکت نکند زیرا قطعنامه مذکور از این کشور می خواهد تا تحریم های اقتصادی علیه کوبا را لغو کند.
در حالی که به گفته خود پاور، رای «نه» تمایل اصلی امریکاست، اما وی ادعا کرد:- "بعد از 50 سال اجرای سیاست های منزوی کننده ضد کوبا، اکنون ایالات متحده تصمیم کرده راه تعامل را برگزیند".
نماینده امریکا در سازمان ملل تاکید کرد رای ممتنع این کشور نشان دهنده موافقت با تمام سیاست ها و اقدامات دولت کوبا نیست اما رئیس جمهور اوباما از کنگره خواسته تا تحریم های کوبا را لغو کند.
سامانتا پاور با اشاره به مخالفت های امریکا با برخی بندهای به کار رفته در قطعنامه کوبا، تصریح کرد ایالات متحده هنوز هم نگرانی هایی درباره نقض حقوق بشر در کوبا دارد.
با گذشت یک سال از تصمیم دو کشور برای عادی سازی پیوندها، امریکا هنوز بخش اعظم تحریم های یکجانبه اش علیه کوبا را حفظ کرده است.

در ماه سپتمبر باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برای یک سال دیگر تحریم بر روی محصولات کوبا را در چارچوب "قانون تجارت با دشمن" تمدید نمود و پس از آن در ماه اکتوبر دولت از رئیس جمهور امریکا خواست تا محدودیتی در واردات سیگرت برگ کوبا به میزان 100 میلیون دالر وارد نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала