پاکستان از هند و افغانستان پیش امریکا شکایت کرد

© AFP 2023 / Arif AliПеревозка жертвы взрыва в Пакистане
Перевозка жертвы взрыва в Пакистане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسلام آباد - کمتر از دو روز پس از حمله تروریستی مرگبار در شهر کویته پاکستان و تنها ساعاتی پس از محکومیت این حمله از سوی دولت کابل، اسلام آباد بار دیگر سرویس های اطلاعاتی هند(RAW) و افغانستان (NDS) را متهم به دست داشتن در ناامنی ها و ناآرامی های پاکستان دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی دولت پاکستان عصر چهارشنبه در ملاقات با دیوید هیل سفیر امریکا در اسلام آباد، مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی-امنیتی هند و افغانستان از گروه های تروریستی حمایت می کنند و به آنها کمک می کنند تا اهداف آسان را در داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار دهند.
در این ملاقات موضوعاتی درباره حمله تروریستی دوشنبه شب گذشته به اکادمی پولیس کویته که بیش از 60 کشته و حدود 120 مجروح برجای گذاشت، فعالیت های ضدتروریستی پاکستان و تحولات و ناآرامی های جاری در خط کنترل مرزی میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
مشاور امنیت ملی دولت پاکستان در ملاقات با سفیر امریکا، مدعی شده است که تروریست هایی که به اکادمی پولیس در کویته حمله کردند، بطور مداوم با رهبران و هدایت کنندگان خود در افغانستان در تماس بوده اند.
عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد، در واکنشی تند به ادعای مقامات اسلام آباد مبنی نقش داشتن دستگاه اطلاعات و امنیت کابل در حمله تروریستی کویته، اعلام کرده است که چنین ادعاهایی کاملا بی اساس است و می تواند روابط نه چندان مطلوب میان کابل و اسلام آباد را بحرانی تر کند.
در همین حال عالی ترین مقام های دولت افغانستان از جمله اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به اکادمی پولیس کویته، مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت پاکستان اعلام و تاکید کردند که تروریسم دشمن مشترک دو کشور همسایه است.
حمله سه تروریست انتحاری به اکادمی پولیس کویته که دوشنبه شب هفته جاری رخ داد، دست کم 63 کشته و حدود 120 مجروح برجای گذاشت. 
ابتدا گروه تروریستی 'لشگر جهنگوی' (شاخه 'العالمی' این گروه ترویستی) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
اما گروه تروریستی داعش نیز با صدور بیانیه ای مدعی شد که این حمله به دست عوامل این گروه انجام شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала