پاکستان مرز تورخم را به روی رانند گان لاری افغانستان می بندد

© AFP 2023 / NOORULLAH SHIRZADAپاکستان مرز تورخم را به روی رانند گان لاری افغانستان می بندد
پاکستان مرز تورخم را به روی رانند گان لاری افغانستان می بندد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش فارس در اسلام ‌آباد، تا قبل از این رانند گان لاری می‌ توانستند بدون ویزا از مرز تورخم وارد پاکستان شده و بعد از تحویل بار خود به کشورشان بازگردند اما اسلام‌آباد این تسهیلات را لغو و اعلام کرد همه رانندگان باید ویزا دریافت کنند.

به گزارش دیلی پاکستان، از امروز رانندگان لاری که از افغانستان به ویژه مرز تورخم وارد پاکستان می‌شوند باید ویزا دریافت کنند.
نیروهای مرزی پاکستان بازرسی رانندگان و سایر اتباع افغانستانی را نیز تشدید کرده‌اند و کسی نمی‌تواند بدون عبور از حلقه‌های امنیتی وارد پاکستان شود.
به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان از قبل به رانندگان لاری هشدار داده شده بود که تا 30 دسامبر نسبت به تهیه روادید قانونی برای ورود به این کشور اقدام کنند و در غیر این صورت به آنها اجازه عبور داده نمی‌شود.
بعد از درگیری مرزی بین پاکستان و افغانستان مرز تورخم برای مدتی بسته بود اما بعد از مذاکره بین مقامات 2 کشور این مرز باز شد.
این در حالی است که نیروهای مرزی افغانستان اعلام کردند که نظامیان پاکستانی قصد داشتند بدون هماهنگی تأسیساتی در نقطه صفر مرزی احداث کنند بنابراین نظامیان افغانستانی مجبور به واکنش شدند.
در حال حاضر به توجه به تنش بین پاکستان و هند و درگیری مرزی بین این 2 کشور اسلام‌آباد با دقت بیشتری مرز افغانستان را زیر نظر دارد تا مبادا از این مرز تهدید شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала