در سال های اخیر لغو وتوی اوباما از شرم آورترین اقدامات سنا بود

© Photo / Kmccoy / wikipedia.orgUS Senate building
US Senate building - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید اقدام سنا در وتوی رئیس جمهور این کشور پیرامون طرح «جاستا» و امکان تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن مقامات سعودی را از «شرم‌ آورترین» اقدامات سناتورهای امریکایی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتر، سخنگوی کاخ سفید اقدام سنا در وتوی رئیس جمهور این کشور پیرامون طرح «عدالت برای مسببین حوادث تروریستی» موسوم به «جاستا» را از «شرم‌ آورترین» اقدامات سناتورهای امریکایی توصیف کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: این وظیفه رئیس جمهور است تا آثار این طرح آنگونه که اکنون نوشته شده است را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: طرح جاستا عواقب منفی زیادی را بر امنیت ملی امریکا، جایگاه ما در جهان و نیز دیپلمات ها و نظامیان امریکائی در سراسر جهان برجای خواهد گذاشت. اقدام سنا در وتوی جاستا از شرم آورترین اقداماتی است که سنای امریکا در سالهای اخیر به انجام رسانده است.

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش سنای امریکا توانست با اکثریت قاطع دو سوم آراء و لغو وتوی هفته گذشته «باراک اوباما» رئیس‌جمهور امریکا عملاً راه را برای شکایت بازماندگان قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتمبر از مسئولان کشور عربستان هموار کند.

خبرگزاری یو اِس اِی تودی در این باره اعلام کرد: کنگره امریکا نیز قرار است تا ساعاتی دیگر رویه مشابهی را به انجام رساند.

این تصمیم سنا ضربه ای مهلک به سیاست خارجی اوباما در پایان دوره دوم ریاست جمهوری وی به شمار می رود.

شایان ذکر است، رئیس جمهور امریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که طرح «عدالت برای مسببین حوادث تروریستی» (JASTA) را به دلیل مغایرت با منافع امریکا وتو می کند.

گفتنی است، 15 نفر از 19 عامل حادثه تروریستی 11 سپتمبر امریکا از اتباع عربستان سعودی بوده اند. همچنین پیشتر رسانه ها از دست داشتن برخی از مقامات سعودی در این حادثه گزارش های متعددی را مخابره کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала