چرا دفن جنازه ها بدون سر در بین قبایل سایبریا رواج داشت؟

© Sputnik / Vladimir Smirnov Ледяные торосы на озере Байкал
Ледяные торосы на озере Байкал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستان‌شناسان با بررسی‌های خود دریافتند که چرا 2500 سال قبل قبایل سایبریا جنازه‌های خود را بدون سر دفن می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، باستان‌شناسان پس از انجام بررسی‌های فراوان موفق شدند راز مقبره اسرارآمیزی که یک زن بدون سر و کودکی با لباس‌های طلا در آن دفن شده است را کشف کنند.

تاریخ این مقبره به 2500 سال قبل برمی‌گردد و گروهی از باستان‌شناسان روسی آن را کشف کرده‌اند. از زمانی که این مقبره کشف شد سوال‌های زیادی در ذهن محققان به وجود آمد، زیرا افرادی که در آن دفن شده بودند سر نداشتند.

باستان‌شناسان با بررسی‌های بیشتر یک قبر اختصاصی در این مقبره شناسایی کردند که کوه آلتای و در منطقه باستانی پازیریک واقع شده بود. مطالعات جدید نشان داد دفن افراد بدون سر به یک مراسم عجیب و ناشناخته مربوط می‌شود که قوم‌های ساکن در منطقه سایبریا آن را انجام می‌دادند.

در این منطقه سرمای بسیار زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه قوم‌های ساکن در سایبریا به زندگی پس از مرگ معتقد بودند، جنازه‌ها را همراه با لباس‌هایی که از نخ‌های طلا بافته شده بود دفن می‌کردند. در این بررسی‌ها همچنین دو آیینه برنزی و یک سینی سرامیکی نیز کشف شد که قدمت آنها بیش از 2500 سال تخمین زده می‌شود.

باستان‌شناسان می‌گویند دفن افراد بدون سر بخشی از فرهنگ اقوام باستانی سایبریا بوده است و احتمالا این فرهنگ پیش از عصر پازیریک در این منطقه جریان داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала