چین مخالف استقرار سامانه تاد در کوریای جنوبی است

© Flickr / U.S. Missile Defense AgencyTwo Terminal High Altitude Area Defense (THAAD) interceptors are launched during a successful intercept test
Two Terminal High Altitude Area Defense (THAAD) interceptors are launched during a successful intercept test - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری خلق چین در حاشیه اجلاس «جی 20» و در ملاقات با سران کشورها گفت، که پکن به شدت با استقرار سامانه راکتی امریکایی تاد در کوریای جنوبی مخالف است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در حاشیه اجلاس «جی 20» و در ملاقات با سران کشورها گفت، که پکن به شدت با استقرار سامانه راکتی امریکایی تاد در کوریای جنوبی مخالف است و نمی تواند این موضوع را بپذیرد.

تابناک به گزارش ایرنا می نویسد، ‌وی در جریان دیدار با رهبران کشورهای جهان از جمله رئیسان جمهوری امریکا و روسیه، روسای کشورهای عضو بریکس، ‌نخست وزیر انگلیس و مقام های ارشد کشورهایی نظیر ترکیه و مصر تاکید کرد که باید تنش ها کاهش یابد.

وی که میزبان سران کشورها در شهر هانگ جو در شرق چین بود، ‌افزود: استقرار این سامانه می تواند امنیت چین و کل منطقه را به خطر بیندازد.

«شی» یادآور شد که همه کشورها باید به دنبال جلوگیری از تنش ها، ‌مقابله با رویارویی و پیشبرد همکاری ها باشند و به کاهش تشنجات منطقه ای و جهانی کمک نمایند.

رئیس جمهوری چین گفت، که اجازه نخواهد داد کشورهای غربی به بهانه حقوق بشر در امور داخلی چین مداخله کنند و اصولا مداخله در امور کشورها به این بهانه مورد قبول نیست.

وی در بخش های مختلف سخنان خود به همکاری های منطقه ای و از جمله در امور اقتصادی اشاره کرد و گفت که گروه «جی 20» و بریکس باید عدالت اقتصادی را مورد حراست قرار دهند.

همزمان چین اعلام کرده است، که امریکا باید استانداردهای دوگانه خود در برابر منازعات دریای جنوبی را کنار گذاشته و از جانبداری پرهیز کند.

این در شرایطی است که مسئولان کشورهای غربی در چین می گویند که این کشور باید به رای اخیر دیوان لاهه احترام بگذارد و در این میان باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به چین هشدار داده است منازعات فزاینده دریای جنوبی برای پکن عواقبی خواهد داشت.

رئیس جمهور چین در دیدار با رییس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس همچنین در باره همکاری های دو کشور، ‌امضای توافقات دوجانبه از جمله توافق تجاری با انگلیس گفت و گو کرده است.

در همین حال گزارش شده است که ولادیمیر پوتین و ترزا می رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس هم در شهر هانگ جو چین در حاشیه اجلاس سران در باره سوریه گفت و گو کرده اند و مذاکرات خود را مثبت توصیف کرده اما گفته اند که هنوز برقراری صلح کامل در سوریه با مشکلات زیادی روبروست.

رئیس جمهور چین در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود نیز با وی در باره مبارزه با تروریسم و همکاری در بخش انرژی گفت و گو کرد.

بسیاری از رسانه های چینی از جمله تارنمای چاینا ارگ گزارش کرده اند که چین با این دیدارها و برگزاری اجلاس جهان در واقع نمودی از راهبرد خود برای رهبری دنیا را به نمایش گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала