کابولوف: مسکو علاقه ندارد به پروسه مذاکرات صلح چهارجانبه بپیونند

© Sputnik / Sarhad Zuhalکابولوف
کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر فعلی افغانستان اگر چه پایبند نظرات سازنده است، اما ظرفیت آن را ندارد که افغانستان را از بحران بیرون کند

روزنامه روسی "ایزویستیا" با نقل از یک مقام دولتی نوشته که در حل و فصل بحران افغانستان مسکو این امکان را رد نمی کند که با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان همکاری کند. به باور منبع این روزنامه که از آن نام برده نشده، "رهبر فعلی افغانستان اگر چه پایبند نظرات سازنده است، اما ظرفیت آن را ندارد که افغانستان را از بحران بیرون کند."

روزنامه از قول منبع خود نوشته: موقعیت رئیس جمهور اشرف غنی ضعیف می شود. از این پس کرزی نه تنها توانای برقرار کردن روابط با متحدان خود را دارد بلکه او می تواند با دشمنان هم روابط خود را برقرار کند و او چانس این را دارد که رهبری افغانستان را تغییر بدهد و به جای اشرف غنی رهبر افغانستان شود.

سربازان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
امین فرهنگ: روسیه می داند که افغانستان از نظر قوای نظامی ضعیف است

با اشاره به روند مذاکرات با طالبان این روزنامه نوشته که در حال حاضر ضرور است که دولت افغانستان به شکل مستقیم با طالبان گفتگو کنند. منبع این روزنامه گفته است: غنی این کار را کرده نمی تواند. و به نظر هم نمیرسد که او مایل به این کار باشد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان اماده گی مسکو برای همکاری با رئیس جمهوری پیشین افغانستان را تایید کرده اما گفته است که این همکاری تنها در چارچوب همکاری ها با دولت کنونی کابل صورت خواهد گرفت.

این دیپلمات تاکید کرد: "روسیه به شکل جداگانه روی افراد تکیه نمی کند. مسکو مانند همه کشورهای دیگر دولت افغانستان را به رسمیت می شناسد و از دولت قانونی افغانستان پشتیبانی می کند. اما آنچه مربوط میشود به حامد کرزی، ما به او به عنوان یک سیاستمدار معتبر و با نفوذ کشور احترام داریم و مایل به برقراری همکاری با او در چارچوب کلی مناسبات بین روسیه و افغانستان می باشیم."

Вертолеты Ми-8 на всероссийском этапе международного конкурса Авиадартс-2015 - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان خواستار تحویل دهی رایگان هلیکوپتر از روسیه برای مبارزه با داعش شد

به گزارش سایت فارسی.رو در بخش دیگر از سخنان خود ضمیر کابلوف با تاسف تاکید کرد، که در حال حاضر هیچ نشانه از برقراری صلح در افغانستان دیده نمیشود. این مقام روسی گفته است که مسکو علاقه ندارد به پروسه مذاکرات صلح چهارجانبه بپیونند. او گفت: "مذاکرات چهارجانبه حالا نام بد و بی اعتبار شده است. روسیه از نخست نمی خواست به هر چیزی مشابه به این بپیوندد. دولت افغانستان باید با طالبان مستقیمآ مذاکره کند نه از طریق خارجی ها."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала