بازرسان ایتالیایی یک باند غیر قانونی را که به قاچاق عضو بدن مهاجران خاورمیانه دست میزدند، کشف کردند

© REUTERS / Bernadett Szabo مهاجران در حال عبور از مرز مجارستان و صربستان
مهاجران در حال عبور از مرز مجارستان و صربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کسانی که توانایی هزینه سفر به اروپا را ندارند با ارئه عضو بدن شان به این گروه به اروپا سفر می کنند. یکی از اعضای این گروه که تمام نقشه این گروه را داده است و در حال حاضر به عنوان شاهد کار می کند گفت، که در اردوگاه های مرزی لیبیا به جای هزینه سفر عضو بدن پناهندگان را می گیرند.

پالرمو فرانچسکولو وی دادستان کل گفت، ما تا هنوز سخنان رهبر یکی از گروه ها را که در مورد قاچاق اعضای بدن انسان های  که در لیبیا هزینه سفر مرحله دوم به اروپا را ندارند و به جای آن عضو بدن خود را می دهند تایید نمی کنیم.

این شاهد مفید که دو سال پیش با یک قایق لاستیکی خود را به ایتالیا رسانده بود می گوید، من با یکی از افراد این گروه که حالا در این جا با هم کار می کنیم به ایتالیا آمدیم. دادستان در ادامه میگوید، ما به لطف این شاهد اطلاعات بدست آوردیم. دادستان اضافه کرد که نام این شخص عطا می باشد، عطا در مورد یک مرکز جمع آوری پول که برای سفر بود گفت.

این شاهد می گوید، پول ها از طریق حساب بانکی به ابوظبی و کشورهای دیگر فرستاده می شود. این یک پرسش است که به کجا و به کی ها این پول های غیر واقعی فرستاده می شوند. دادستان پالرمو ادامه میدهد، اگر هر مهاجر برای سفر 5 تا 15 هزار پرداخت کند و این را اگر ضرب بزنیم بیشتر از میلیونها پول می شود و این گام بعدی ماست که تلاش کنیم و بدانیم این پول ها به کجا میرود".

راه لیبی که از طریق دریاست و خطر کم دارد حالا راه اصلی شده است و از طریق ترکیه هیچ تضمینی برای رسیدن به اروپا نمی باشد. اتریش تمام پناهندگان را برمیگرداند و ایتالیا هم تنها کسانی که جان سالم بدر می برند را در کمپ ها نگهداری می کنند.

به دست آوردن اطلاعات در مورد اردوگاه ها پس از آن که اروپا با لیبیا همان کار را کرد بسیار مشکل می باشد و هیچ کس خبر ندارد که در اردوگاه ها چی میگذرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала