روز جهانی پناهندگان

© REUTERS / Umit BektasСирийские беженцы на обочине дороги в Турции
Сирийские беженцы на обочине дороги в Турции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیام دبیر کل سازمان ملل متحد پان گی مون

پناهندگان — ازهمه ما هیچ فرقی ندارند ،پیش از آنکه پناهنده شوند آنها یک زندگی عادی داشتند و بهترین آرزوی آنهایک بار دیگر پیدا کردن شرایط برای زندگی عادی است امروز.با تجلیل از روز جهانی پناهندگان باید  ازمتعلق به انسان بودن مشترک ما ن از تحمل پذیری واحترام برتنوع را بخاطر داشته و قلب های خود را در سرا سر جهان برای پناهندگان باز  داشته باشیم.

دیروز در بسیاری از کشور های جهان روزجهانی پناهندگان را تجللیل کردندکه البته در روسیه نیز از این روز در یکی از تالارهای یکی از سازمانهای حقوق بشر  تجلیل گردید.در آن ایرینا شربکووه  نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در بخش پناهندگان ، سویتلانه گانوشکینه عضو شورای ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در توسعه نهادهای جامعه مدنی و حقوق بشر. و نماینده ها ی سازمانهای اجتماعی و دفاع از حقوق بشر شرکت ورزیده سخنرانی کردند.  نظر به آمار سازمان ملل متحد  در جهان 60,3ملیون پناهنده وجود دارند و 50 در صد آنها را کودکان تشکیل میدهند و در جهان از 122 نفر یک نفر  پناهنده است،یعنی مجبور شده نظر به مشکلات ،اقامت خود را تغیر بدهند.

نمایندگی سازمان ملل متحد در بخش پناهندگان گفت که در نیمه امسال ترکیه 1,84میلون پناهنده را پذیرفته است. نظر به آمار نفوس کشور، لبنان مقام اول را دارد که در هر 1000 باشنده کشور 209 آنها پماهنده هستند.  در کشور های اروپایی که پناهنده پذیرفته اند آلمان در مقام اول  با پذیرفتن 159هزارپناهنده و مقام دوم در پذیرش پناهندگان راروسیه فدراسیون با 100 هزارمهاجر دارد که بیشتر آنها از درگیری های مسلحانه اکراین را ترک کرده اند. نظر به آمار کمیساری سازمان ملل متحد بیشترین مهاجران از کشور سوریه است که تعداد شان به 11,48 ملیون میرسد و بعد از آن افغانستان با 2,59 ملیون نفر است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала