چمن مصنوعی میدان های فوتبال انگلستان میتواند باعث بروز مرض سرطان گردد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر چمن مصنوعی میدان های فوتبال انگلستان میتواند باعث بروز مرض سرطان گردد
چمن مصنوعی میدان های فوتبال انگلستان میتواند باعث بروز مرض سرطان گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوریکه معلوم شده، میدان های فوتبال با چمن مصنوعی نسل سوم که در مکاتب و کلوپ های ورزشی در سراسر انگلستان استفاده میشود، میتواند باعث بروز مرض سرطان گردد.

ایمی گریفین مربی فوتبال در پوهنتون واشنگتن به خبرنگار تلویزیون RT معلومات داد که چگونه در دو نوجوان که در چنین میدان ها بازی میکردند، در عین سال دانه سرطان تثبیت کردند.
مربی افزود:"آنها سوال می کردند که «چه چیز میتوانست به علت این کار مبدل گردد؟»، «شاید، کار به پوشش مصنوعی مربوط باشد؟» من تصمیم گرفتم معلوم کنم که این پوشش رابری را از چه تولید میکنند و در اولین مقاله که به دستم افتاد گفته شده بود که در ترکیب آن کانسیروگین وجود دارد. آن وقت من بهتر درک کردم که پوشش را از که اطفال در روی آن بازی میکند، از چه می سازند".
در ترکیب تایرهای موتر مواد سمی کیمیاوی وجود دارند. مطابق قانون آنها را باید از بین برد که تولیدکنندگان چمن مصنوعی مصروف همین کار می باشند. پوشش که در میدان های فوتبال استفاده میشود، چمن واقعی را تمثیل میکند. ولی برای آن که توپ بپرد، مولدین تایرهای کهنه را میده میکنند و چمن مصنوعی را توسط این مخلوط پر میکند. در نتیجه ماده نام نو — «براده رابری» — کسب میکند.
ایمی گریفین لست ورزشکاران امریکایی را ترتیب کرده که به مرض سرطان مبتلا شده اند — در ان اسامی بیش از 220 نفر شامل گردیده است. اینها بطور منظم در میدان های با چمن مظنوعی بازی میکردند و از جمله انها — 166 فوتبالیست و 102 گولکیپر بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала