در مالیزیا 5 نفر به ظن رابطه با تروریستان بازداشت شده اند

© Flickr / Eric Teohبیرق مالیزیا
بیرق مالیزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازداشت اشخاص مظنون به رابطه با تروریستان در مالیزیا

مقامات مالیزیا در روز شنبه 5 نفر را به ظن رابطه با جنگجویان گروه تروریستی داعش، (ممنوع در روسیه) و «القاعده»  بازداشت نمودند. در این باره آژانس رویتر خبر داده است. گمان میرود که برخی از انها را داوطلبان برای داعش اجیر ساخته اند.

مالیزیا بعد از اطلاعیه راجع به نفوذ سوریایان وابسته با داعش به کشور همجوار تایلند در حالت اماده باش بلند قرار دارد.

به گفته خالد ابوبکر امر پولیس مالیزیا، در جمله بازداشت شدگان یک تبعه مالیزیا و چهار تبعه خارجی، بشمول یک اروپایی 44 ساله که به صفت معلم در ایالت پینانگ ایفای وظیفه میکرد، شامل اند. او به رابطه با گروه «القاعده» مظنون است و مقامات پیشبینی میکنند که او در جمله افراد مسلح در افغانستان و بوسنیا فعالیت میکرد.

سه نفر دیگر اتباع اندونیزیا، مالیزیا و بنگله دیش هستند که بخش هسته بودند که با داعش ارتباط داشت. طبق گزارش آژانس، در برابر انها وظیفه استخدام افراد برای فعالیت های نظامی در خارج قرار داده شده بود.

تبعه اندونیزیا که رهبری این هسته را بردوش داشت، اعلام داشته که در سال 2014 از طریق Facebook به ابوبکر البغدادی سوگند وفاداری یاد نموده بود. امر پولیس تائید کرد که این مرد به احتمال زیاد در مالیزیا و برخی کشورهای دیگر جنوب شرق اسیا به صفت میانجی جهت استخدام افراد داوطلب برای داعش در سوریه فعالیت میکرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала