اپوزیسیون مردمی جنوب یمن در باره پیروزی ها در عدن و تائیز اعلام میدارد

© AP Photo / Wael Qubadyنیروهای یمن
نیروهای یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادعای پیروزی اپوزیسیون مردمی جنوب یمن

نیروهای "اپوزیسیون مردمی" جنوب یمن محلات مسکونی و ارتفاعات ستراتیژیک در اطراف شهر تائیز تصرف کردند. در این باره در روز شنبه نمایندگان جنبش خبر دادند.

نبردها در شهر و اطراف ان با بکاربرد تخنیک زرهدار سنگین محاربوی ادامه دارند. خبر داده شده که شفاخانه شهری خساره مند گردیده و اطلاعات در باره شلیک بر خانه های مسکونی نیز در دست می باشند.

در عین حال، طبق معلومات رسانه های یمن، احمد خالد سعید والی تائیز در این روزها به عربستان سعودی فرار نموده است. او از محل امن طی نامه سرگشاده به مردم خطاب نموده و در ان توضیح داده که وضع صحی او را به ترک کردن عاجل کشور مجبور ساخته و وعده داده که وظایف خود را از هر نقطه جهان اجرا خواهد کرد.

در بزرگترین شهر عدن در جنوب یمن نیز بین حوثیان و نیروهای جنوبی برخوردها ادامه دارند. نبردهای عمده در منطقه میدان بین المللی هوایی ادامه دارند. نیروهای جنوب ادعا میکنند که میدان را تحت کنترول دارند، ولی گفته که تا هنوز حوثیان در برخی نقاط پنهان شده که میدان را باید از وجود انها پاکسازی کنند. از منطقه میدان هوایی تهاجم بر حوثیان در عدن اغاز شده است. حوثیان متحمل تلفات میشوند و عقب نشینی میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала