پایان خصومت بین کوریائی شمالی و جنوبی

© Fotolia / destinaФлакги Республики Корея и КНДР
Флакги Республики Корея и КНДР - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درخواست کوریائی شمالی از کوریائی جنوبی برای پایان خصومت

در آستانه ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کوریائی جنوبی، کوریائی شمالی از سئول خواست تا به دوره خصومت در مناسبات دو کشور پایان داده شود.

اسپوتنیک به نقل از العالم، پیونگ یانگ در حالی که یک روز به برگزاری رسمی انتخابات ریاست جمهوری کوریائی جنوبی باقی مانده است تاکید کرد که نباید دشمنی ها را ادامه داد.
روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار کوریائی شمالی روز دوشنبه با انتشار این خبر، مسبب افزایش خصومت میان دو کشور را سیاست های محافظه کارانه دولت سئول دانست که در بیش از یک دهه گذشته زمام امور این کشور را در اختیار داشته اند.
این نشریه تاکید کرده است که رقابت های سیاسی و نظامی با روی کار آمدن محافظه کاران میان دو کوریا شدت گرفته است.
فردا سه شنبه، میلیون ها کوریائی به طرف صندوق های رای می روند تا در یک انتخابات زودهنگام جانشین «پارک گئون هی» تنها زن رئیس جمهور را که با استیضاح و حکم ستره محکمه برکنار شد، انتخاب کنند.
خبرگزاری یونهاپ از کوریائی جنوبی نوشته است که بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها «مون جائه این» نامزد حزب دموکرات از احزاب مخالف پیشرو دیگر نامزدهاست.
او در شعارهای تبلیغاتی خود گفته است، قصد دارد روابط بهتری با کوریائی شمالی برقرار کند و با این کشور وارد گفت و گو و مشوره شود.
در ادامه گزارش ارگان حزب کار کوریائی شمالی تاکید شده است: مردم کوریائی جنوبی فریاد صلح بر می آورند اما محافظه کاران به دنبال رویارویی هستند و اینجاست که باید به تاریخ حکومت آنها پایان داد و روابط خصمانه را تمام کرد.
امروز وزارت دفاع کوریائی جنوبی هم با انتشار اعلامیه ای تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور پیش از انتخابات به حال آماده باش درآمده اند و با هر تحرک و تهدید احتمالی کوریائی شمالی مقابله خواهند کرد.
کوریائی شمالی و جنوبی پس از جنگ خونین سالهای 1950 تا 1953 میلادی و پایان حاکمیت جاپان بر کوریا، تاکنون موفق به امضای پیمان صلح نشده اند و شرایط آنان به همین دلیل، همچنان در وضعیت سرد و شکننده ای قرار گرفته و گاهی تا سرحد شروع مجدد جنگ پیش رفته اند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала