آیا اردوغان نظام متمرکز را از حکمتیار یاد گرفته؟

© REUTERS / Presidential Palace/Yasin Bulbulآیا اردوغان نظام متمرکز را از حکمتیار یاد گرفته؟
آیا اردوغان نظام متمرکز را از حکمتیار یاد گرفته؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این شکی وجود ندارد که اردوغان شاگرد اسلامی حکمتیار در سال های ۸۰ در پیشاور بود و حکمتیار افتخار می کند که شاگردش به مقام ریاست جمهوری ترکیه رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، هارون امرزاده در مقاله‌ی منتشر شده در سایت خبری رشد نوشته است؛ چیز هایی را که حکمتیار در سخنان پر تناقضش در ارگ بیان نمود کدام حرف نو و یا نیت نیک را نمی توان در آن یافت. اما یک حرف نو در سخنان او وجود داشت و آن اینکه اردوغان اخیراً از او نظام متمرکز را یاد گرفته است و در نتیجه نظام پارلمانی را به نظام مورد نظر حکمتیار در یک رفرندوم تغییر داد.
در این شکی وجود ندارد که اردوغان شاگرد اسلامی حکمتیار در سال های ۸۰ در پیشاور بود و حکمتیار افتخار می کند که شاگردش بمقام ریاست جمهوری ترکیه رسیده است.
اردو غان هم دین شاگردی خود را ادا کرده از زمان بقدرت رسیدنش در ترکیه از حکمتیار و اعضای حزب او حمایت سیاسی، مالی و نظامی کرده است و اخیرا شایعاتی حضور و تداوی حکمتیار در تحت حمایت اردوغان در رسانه ها وجود داشت.
اما اگر اردوغان واقعا براه حکمتیار برود، ترکیه سر نوشت بهتر از افعانستان نخواهد داشت.
این در حالی است که افغانستان بخاطر تحمیل نظام متمرکز تا حال در آتش جهنم می سوزد.
پافشاری حکمتیار که در افعانستان و جهان به جز از نظام متمرکز دیگر تمام انواع نظام ها ناکام شده اند، ناشی از تفکر پوچ و خانمانسوز او از گشته است و تا هنوز درس عبرت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала