پوتین در مورد طالبان

© Sputnik / Grigoriy SisoevПрезидент РФ Владимир Путин на Международном арктическом форуме "Арктика - территория диалога" в Архангельске
Президент РФ Владимир Путин на Международном арктическом форуме Арктика - территория диалога в Архангельске - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین: برای دستیابی به توافق ملی در افغانستان، ضرور است تا با هر نوع نیرو تماس تامین گردد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اکثر کشور های جهان به شکل از اشکال با طالبان افغانستان تماس دارند و خواهان تامین تماس با سایر نیرو های افغانستان اند که علاقمندی به توافق ملی دارند.

پوتین طی مصاحبه با کانال تلویزنی "میر"گفت: «چیزیکه مربوط به طالبان می شود، شما میدانید که اکثر کشور ها به شکل از اشکال با طالبان  در تماس شده اند. واضع است که در بین طالبان عناصر تندرو زیاد وجود دارد. ما همیشه مانند پارتنرهای خود و نمایندگان ملل متحد به این نظریم که باید به اساس 3 پرنسیپ "رعایت از قانون اساسی افغانستان، خلع سلاح شدن مخالفین و دستیابی کامل به توافق ملی با نیرو های مختلف" روابط تامین گردد.

« ما می توانیم به اساس این پرنسیپ ها به دولت افغانستان کمک کنم که بلاخره یکجا با سایر شرکت کنندگان پروسه حل و فصل سیاسی افغانستان به اشتی ملی و حل و فصل تمام مشکلات داخلی از طریق صلح نایل آیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала