قدرت تخریبی اردوی کوریائی شمالی

© AFP 2023 / Ed JonesВоенный парад в Пхеньяне
Военный парад в Пхеньяне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ممکن کوریائی شمالی تا 6 ماه سرسختانه در مقابل امریکا و متحدین اش مقاومت کنند

ارتش کوریائی شمالی مجهز به تکنالوژی اتحاد جماهیر شوروی، چین و تولیدات نظامی مخفی خود است ولی نقطۀ ضعفش قوای هوائی و تجهیزات زرهدار است؛ زیرا تعداد بسیار زیادی تجهیزات نظامی قدیمی دارد و وضع قوای بحری اش نیز همینگونه است با این حال توانسته است که سیستم های وپچی و راکت های کوتاه بُرد و میان بُرد تولید کند.

قدرت تخریبی وحشتناک اردوی کوریا شمالی در راکت هایش است؛ زیرا مجهز به صدها لانچر با راکت هایِ دارای سرگلوله های اتمی است. راکت های کوریائی شمالی می تواند به هر جایی در خاک همسایه اش کوریائی جنوبی برسد و کشتی های دشمن را در بحربا طی کردن فاصله تا حد 900 کیلومتر منهدم کند.
کوریائی شمالی راکت هایی با بُرد 1300 کیلومتر ، 500 کیلومتر ، 300 کیلومتر و 70 کیلومتر دارد، ولی مشکل این راکت ها دقت کم آنها است و از خطر دافع هوا وراکتی دشمن نیز ایمن نیستند. به همین دلیل امریکا و کوریائی جنوبی شاید بتوانند اکثر راکت های کوریائی شمالی را رهگیری و منهدم کنند، ولی برخی از راکت ها به اهداف خود اثابت خواهند کرد.
مهمترین مشکل در جنگ احتمالی کوریائی شمالی و کوریائی جنوبی " سئول " است. سئول پایتخت کوریائی جنوبی با سرحدات کوریا شمالی فقط 24 کیلومتر فاصله دارد. مردم شهر سئول با 10 میلیون نفر جمعیت در صورت آغاز جنگ به آماج حملات قوای توپچی و راکت سنگین همسایۀ شمالی خود تبدیل خواهند شد. به همین دلیل نجات دادن سئول در هر جنگ احتمالی مأموریت شمارۀ یک محسوب می شود. ولی مردمان شهرهای دیگر کوریائی جنوبی نیز از خطر حملات سهمگین همسایۀ شمالی خود در امان نخواهند ماند.  
"دمیتری کورنیف" رئیس مرکز مطالعات نظامی روسیه می گوید: کوریائی شمالی آماده نشان دادن مقاومت توپچی در برابر هر نوع حمله است.
کورنیف افزود: اگر امریکا یا متحدانش به کوریائی شمالی حمله کنند، پیونگ یانگ می تواند نیروهای خود را به سوی خاک کوریائی جنوبی اعزام کند و به علت برخورداری از سلاح های کشتار جمعی و تعداد چشمگیر نیروی نظامی می تواند وارد خاک کوریائی جنوبی شود. تعداد نیروهای اردو کوریائی شمالی بین 690 هزار تا یک میلیون و 200 هزار نفر ارزیابی می شود.
کورنیف گفت: پیش بینی می شود که ممکن کوریائی شمالی سریعاً شکست نخورد؛ ممکن امریکا از نیروهای بحری فراوانی در جنگ استفاده خواهد کرد، ولی ورود این نیروها به خاک کوریائی شمالی به راحتی ورودشان به افغانستان و عراق نخواهد بود. زیرا نیروهای کوریائی شمالی تلفات و خسارات سنگینی به متجاوزان وارد خواهند کرد.

گمان میرود که کوریائی شمالی شاید حداقل تا 6 ماه نیز سرسختانه در مقابل امریکا و متحدین اش مقاومت کنند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала