چرا ترامپ قصر اسد را بمبارد نکرد؟

© Photo / Wikipedia/US Air ForceUSAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991
USAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امریکایی افشا کرد که دونالد ترامپ در جلسه بررسی حمله راکتی به سوریه، احتمال حمله بر قصر بشار اسد را نیز مطرح کرده بود.

اسپوتنیک به نقل از العلم، به گفته این مقام امریکایی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در جلسه بررسی حمله راکتی به سوریه، دستور بمباران قصر بشار اسد با عنوان "قطع سر" را نیز مطرح و درباره آن با مقامات امریکایی گفت وگو کرده بود.

هربرت ماکماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، گفت: ترامپ پیش از حمله به سوریه، در نشستی با اعضای شورای امنیت ملی امریکا و چند تن از جنرال های وزارت دفاع، درباره 3 امریه بحث و گفت وگو کرد که طرح حمله مستقیم به کاخ بشار اسد با عنوان "قطع سر"، با هدف وادار کردن وی به تسلیم و قبول انتقال قدرت، از جمله این طرح ها بود اما در نهایت طرح حمله راکتی را پذیرفت و گفت:" اجازه دهید با این طرح آغاز کنیم".

یک مقام امریکایی دیگر با اشاره به حمله راکتی امریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه،  تصریح کرد که دولت آمریکا طرح های فوق العاده ای ترسیم کرده است تا در صورت واکنش بشار اسد به حمله راکتی، آن را اجرا کند.

یکی از مسئولین بلندپایه دولت امریکا گفت: شماری از مقامات امریکا بعد از ظهر سه شنبه گذشته با ترامپ دیدار کردند و طرح های متعددی چون انوع تحریم، فشارهای سیاسی و طرح حملات نظامی از پیش طراحی شده به وی ارائه کردند.

به گفته یکی از مقامات امریکایی، طرح حمله به قصر بشار اسد با عنوان"قطع سر" از جمله طرح های نظامی بسیار جدی بود اما ترامپ سوالات متعددی در این خصوص داشت و گفت: می خواهد در این خصوص فکر کند. اما در نهایت ترامپ دستور حمله راکتی به سوریه را امضا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала