امریکا در نشست مسکو برای افغانستان شرکت نمی‌کند

© Sputnik / Kirill Kallinikovامریکا در نشست مسکو برای افغانستان شرکت نمی‌کند
امریکا در نشست مسکو برای افغانستان شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دعوت روسیه را برای شرکت درنشست مسکو رد کرده است، وزارت خارجه امریکا گفته است هنوز هدف این نشست برای واشنگتن روشن نیست.

مسکو نشستی را برای در یافت راه های صلح در افغانستان برگزار می کند که از امریکا نیز دعوت شده است ، اما  یک مقام امریکایی گفته است نماینده واشنگتن دراین نشست شرکت نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، یک مقام وزارت خارجه امریکا گفته است: "پیش از دریافت فرا خوان حضور در این نشست، روسیه با امریکا مشوره نکرده است. هدف روسیه  از برگزاری این نشست را نمی داند هرچند امریکا با روسیه برای دریافت راه حل به جنگ شانزده ساله افغانستان کار خواهد کرد و این مساله در نشست ماه آینده وزیر خارجه امریکا به روسیه مطرح خواهد شد".

اما وزارت خارجه پاکستان گفته است که دراین نشست نماینده دولت پاکستان حضور می یابد.

نفیس ذکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان میگوید: "هیات پاکستانی در این نشست اشتراک خواهد کرد اما تا کنون تصمیم گرفته نشده است که این هیات در چی سطحی خواهد بود".

آگاهان به این باورند که اسلام آباد تلاش دارد تا از تحریم های امریکا برضد خودش فرار کند.

 در نشست امنیتی مسکو برای افغانستان از دولت های افغانستان، پاکستان ، ایران هند وشماری از کشور های منطقه دعوت شده اند، به باور آگاهان عدم حضور امریکا و متحدان ناتو موثریت این نشست را تا حد زیادی کمرنگ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала