ویزه های جعلی در سفارت تقلبی امریکا

© Fotolia / weimUS Visa
US Visa - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت جعلی آمریکا در غنا ۱۰ سال ویزای تقلبی صادر می‌کرد

وزارت خارجه آمریکا از کشف "سفارت تقلبی" این کشور در پایتخت غنا خبر داده که به مدت ۱۰ سال ویزای جعلی صادر‌کرده است.

روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه صبح، پرچم آمریکا بیرون ساختمان این سفارتخانه تقلبی در شهر آکرا نصب می‌شده و با گذاشتن عکس باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در داخل ساختمان این‌طور وانمود می‌شد که مراجعین در محل سفارت رسمی آمریکا هستند.

گفته می‌شود ماموران این سفارت شهروندان ترکیه بوده‌اند که به انگلیسی و هالندی صحبت می‌کردند.

صدور ویزای جعلی و مدارک تحصیلی، مدارک بانکی، ثبت احوال و… از خدمات این سفارت بوده و برای این خدمات تا 6 هزار دالر از شهروندان غنا ‌گرفته است.

هنگام حمله پولیس به این سفارتخانه تقلبی150 پاسپورت از 10 کشور و مقدار زیادی مدرک پیدا شده است.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اعضای این گروه، با دادن رشوه به مقام‌های محلی فاسد، سال‌ها توانسته بودند به کار خود ادامه دهند.

تشکیلات این سفارت تقلبی در جریان یک عملیات تحقیقاتی وسیع کشف شد که در جریان آن ، مامورین امنیتی دیپلماتیک آمریکا مشغول تحقیق درباره باند گسترده قاچاق انسان و باج گیران بوده‌اند که سفارتخانه آمریکا در منطقه را به ستوه آورده است. در جریان این قضیه، همچنین یک سفارت تقلبی دیگر هم در آکرا کشف شده که به نام سفارت هالند فعالیت می‌کرد.

سایت سفارت آمریکا در غنا پر از اطلاعیه‌هایی است که در آنها به شهروندان غنا درباره انواع مختلف کلاه‌برداری هشدار داده شده است.

اعضای باند سفارتخانه تقلبی آمریکا از طریق بیلبورد و کاغذهای تبلیغاتی درباره فعالیت‌های خود اطلاع‌رسانی می‌کردند و کارمندان شان را به شهرهای مختلف غنا می‌فرستادند.

تاکنون چند متهم بازداشت شده‌اند و پولیس غنا برای شماری دیگر حکم بازداشت صادر کرده است. اعضای ترکیه‌ای باند تحت تعقیب هستند.

هنوز معلوم نیست که آیا کسی توانسته است با اسناد جعلی به امریکا برود یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала