انتقاد شدید اوباما از عربستان سعودی و دیگر متحدانش در شرق میانه

© AFP 2023 / Saul LOEBUS President Barack Obama and King Abdullah of Saudi Arabia
US President Barack Obama and  King Abdullah of Saudi Arabia - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از عربستان سعودی و دیگر متحدانش در شرق میانه به شدت انتقاد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا برخی از متحدانش کشورش را در شرق میانه و اروپا " فرصت طلب" خواند و گفت این کشور با کمک امریکایی ها سعی می کنند تا مشکلات شان را حل و فصل کنند.

رئیس جمهور امریکا در مصاحبه ای با مجله "آتلانتیک" به طور مستقیم تمام کشورهایی را که به عقیده وی از این فرصت ها استفاده می کنند، نام نگرفت. با این حال، اوباما اشاره کرد، عربستان سعودی باید بیاموزد که سهم ایران را در منطقه مد نظر گیرد. همزمان وی اشاره کرد، ایران چندین دهه است که امریکا را دشمن سرسخت خود میداند. به گفته اوباما، واشنگتن در حال حاضر حتی با وجود روند عادی سازی روابط با ایران باز هم نمی تواند منافع این کشور را بر منافع متفقین خود ترجیح دهد.

رئیس جمهور امریکا همچنین گفت: سازمان افراطی "دولت اسلامی" را که در حال حاضر در بسیاری از کشور از جمله روسیه گروه ممنوع می باشد، تهدید واقعا جدید به کشورش احساس نمی کند. به گفته وی: او بیشتر نگران تغییرات آب و هوا می باشد.
ایران و عربستان سعودی جزء بازیکنان کلیدی در حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه سوریه جایی که برای نخستین بار پس از پنج سال جنگ و درگیری رژیم آتش بس قرار شده است، می باشند.

قابل ذکر است، عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را تهران پس از اظهارات سخت تهران در ارتباط با اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران قطع کرد. بدنبال آن متحدان سعودی، بحرین، سودان، کویت و امارات متحده عربی روابط خود را با ایران قطع کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала