تقبیح اعمال ترکیه درمقابل کردها

© REUTERS / Brendan McDermidویتالی چورکین نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد
ویتالی چورکین نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ممکن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره اعمال ترکیه تصویب گردد

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در مصاحبه با کانال تلویزیونی «راشا تودی» گفت که طرح قطعنامه ای تقبیح اعمال ترکیه نسبت به کرُد های سوریه به شورای امنیت را بعید ندانست. او مساعی دیپلماتیکی را که جامعه بین‌المللی جهت رفع اختلاف در سوریه بکار می‌برد، عالی ارزیابی نمود.

به گفته ویتالی چورکین ، جامعه بین‌المللی برای بر طرف کردن بحران در سوریه مساعی «بی نظیری» بکار می برد. این دیپلمات عالی‌مقام گفت:«من این مساعی را کار منحصر بفرد می دانم. در پنج سال اخیر اختلاف برای اولین بار موضع مشترک جامعه بین‌المللی تأئید شده از طرف  شورای امنیت تدوین شد».

او متذکر شد که راه حل بحران سوریه خیلی دشوار خواهد بود «زیرا بازیگران متفاوت در باره اینکه چگونه می‌توان به پیش حرکت کرد، از تصورات متفاوتی برخوردارند». چورکین ادامه داد:

«همه خواهان حل و فصل هر چه سریعتر نیستند, با این همه این امر اهمیت دارد که آهنگ حرکت به پیش بالا رفته و روسیه و ایالات متحده آمریکا مشترکا کار می کنند. به این خاطر من امید دارم که این چانس منحصر بفرد از دست نرود».

چورکین در باره حوادث در مرز ترکیه و سوریه صحبت کرده تأکید نمود که اگر آنقره به آتشباری کرد های مقیم خاک سوریه پایان ندهد، روسیه مجبور خواهد بود دوباره در مورد اعمال ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه مربوطه را ارائه دهد.

گفتنه میشود که ترکیه چند روز متواتر نواحی کردنشین در قلمرو سوریه را بطور گسترده تحت آتش توپچی قرار داد. نه تنها روسیه و سوریه، بلکه شرکای ترکیه در تاتو نیز از انقره دعوت نمودند که به گشودن آتش بالای نیرو های کردی خاتمه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала