جب بوش: مواضع استراتژیک امریکا باید قدرت نظامی این کشور را تقویت کند

© AFP 2023 / NICHOLAS KAMMجب بوش
جب بوش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جب بوش، والی سابق ایالت فلوریدا آمریکا طی سخنرانی در مورد سیاست خارجی این کشور در کتابخانه ریاست جمهوریرونالد ریگان گفت: مواضع استراتژیک ایالات متحده در جهان باید با دنبال کردن سیاست پرتحرک و تقویت قدرت نظامی این کشور احیا گردد.

وی تاکید کرد:" من به شما وعده می دهم که در همان روزی که رئیس جمهور شوم، احیای نیروهای مسلح ما را پس از دمونتاژ آنها طی هفت سال اخیرآغاز خواهم کرد. در نهایت همه چیز وابسته به قدرت نظامی است که نفوذ آمریکا را تقویت خواهد نمود ". بوش افزود: " ما قادر به محافظت از مردم خود می باشیم و دشمن را مجبور به عقب نشینی می کنیم. به گفته وی، من هیچ مشکلی با قدرت نرم ندارم اما از قدرت سخت حمایت می کنم". جب بوش افزود: تروریزم اسلامی دربین تهدیدات جهانی فعلی بزرگترین خطر است.
وی گفت:"واقعیت این است که اسلام افراطی مانند یک بیماری همه گیر در شرق میانه، آفریقا و بخش هایی از آسیا، حتی در کشورهای غربی، که مجموعه ای از افراط گرایان در اروپا و ایالات متحده، وجود دارد در حال گسترش می باشد.
به گفته جب بوش، ایالات متحده باید با همکاری دوستان و متحدان خود دوباره در منطقه کلیدی خاور میانه و نزدیک نقش پیشتاز و محوری را به دست آورد.
بوش همچنین اظهار داشت کانگرس باید توافق حاصله با ایران را که تحریم ها علیه تهران را لغو می کند، رد کند چون "این توافق را دستیابی تهران به پتانسیل هسته ای را می گشاید".
والی پیشین ایالت فلوریدا که برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کند، گفت:" ما باید جلوی معامله با ایران را بگیریم. اگر کانگرس این کار را انجام ندهد، وظیفه جبران این ضرر بر دوش رئیس جمهور جدید خواهد افتاد. اگر سمت ریاست جمهوری را عهده دار شوم، لغو توافق هسته ای با این برنامه اصلی من خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала