ولادیمیر پوتین به سازمان ملل متحد سهم روسیه را در خلع سلاح سراسری یاداوری نمود

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمر پوتین
ولادیمر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سهم روسیه در خلع سلاح سراسری

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نامه سرگشاده که در مقر سازمان ملل متحد در نیویارک منتشر شده، خاطرنشان ساخته که روسیه سهم خود را در خلع سلاح سراسرای و کامل ایفا کرده و کار در این جهت را ادامه میدهد. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از متن نامه خبر داده است.

در نامه رئیس جمهور روسیه گفته شده: " روسیه پی هم تمام مواد قرارداد عدم گسترش سلاح ذروی، منجمبه ماده VI ان، اجرا کرده است. ما پوتنسیال ذروی خود را تا حد اصغری کاهش میدهیم که سهم مهم در خلع سلاح سراسرای و کامل محسوب میشود. ادامه کار در این جهت و همچنان حفظ توازن بین بهره برداری از «اتم صلح امیز» و تحکیم رژیم عدم گسترش، بشمول سیستم تضمینات اژانس بین المللی انرژی اتمی را پلان نموده ایم".

ولادیمر پوتین همچنان در نامه خود خاطرنشان ساخته که "کرملن به همکاری متقابل نزدیک با همه جوانب ذیعلاقه در باره ایجاد سیستم عصری، پایدار و امن همکاری در عرصه انرژی اتمی علاقمند می باشد".

قرارداد عدم گسترش سلاح ذروی اساس رژیم بین المللی عدم گسترش ذروی شمرده میشود. این قرارداد حق حقه تمام دول عضو را در باره تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی اتمی را به اهداف صلح امیز تسجیل میکند. کنفرانس اجمالی در باره اجرای ان در هر پنج سال یکبار و این بار در نیویارک برگزار میگردد.

رئیس دولت اظهار داشت: " امیدوارم که در جریان کنفرانس اماده گی تمام دول عضو قرارداد عدم گسترش سلاح ذروی در مورد رعایت دقیق تعهدات که بر دوش گرفته، تائید خواهد شد. این، بدون تردید، به عامل مهم تحکیم صلح، امنیت و ثبات در تمام سیاره مبدل خواهد گشت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала