انفجار منزل ملک فیصل و قلعه "باشطابیا" در عراق

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروپ تروریستی داعش، بنای تاریخی منزل ملک فیصل دوم و قلعه باستانی "باشطابیا" در موصل را منفجر کرد

آژانس خبری شبکه العالم: منبع آگاه روز چهارشنبه در گفت وگو با فرات نیوز اظهار داشت: اعضای گروه تروریستی داعش، منزل ملک فیصل دوم واقع در منطقه الدندان در حومه شهر موصل را کاملاً تخریب کردند. گروه تروریستی داعش همچنین قلعه باستانی "باشطابیا" واقع در ساحل دریای دجله در مرکز موصل را منفجرکردند.

گفته میشود که خانه ملک فیصل یک منزل تارخی به شمار می رفت که قدمت آن به دوره پاد شاهی عراق می رسید و در دهه بیست قرن گذشته احداث شده بود. قلعه باشطابیا نیز از مناطق باستانی مهم شهر موصل است که متعلق به قرن پنجم بود.

گروه دولت اسلامی که بخش عظیمی از قلمروی عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال 2014 بوده و است. بر اساس گزارش آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را 30 هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کردهای سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده اند، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала