یک تن از مشاورین نظامی سعودی اظهار داشته است که قیادت نیروها هماهنگی و راهنمایی" هواداران " را عبدربه منصور هادی به عهده دارد

© AP Photo / SPAعبدربه منصور هادی
عبدربه منصور هادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش آژانس خبری شبکه العالم این مشاور نظامی سعودی به خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که ارتش و نیروهای ویژه قوای بحری عربستان درحال اجرای عملیاتی مشخص هستند.

وی همچنین اذعان کرد که نیروهای ویژه سعودی در عدن سلاح و تجهیزات ارتباطی را در اختیار عناصر و باندهای مسلح وابسته به هادی قرار داده اند. وی خاطرنشان کرد که اردو و قوای بحری در عملیات تصرف جزیره "میون" در تنگه "باب المندب" مشارکت دارند, و نیروهای ویژه این جزیره را از دیگر مناطق جدا کرده و عملیات همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که پیشتر "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در آمریکا اظهارداشته بود که عربستان هیچگونه نیروی رسمی در عدن ندارد, البته مسأله اعزام نیروی زمینی به یمن همچنان مطرح است ولی این تصمیم طبق شرایط و با توجه به نیازها اتخاذ خواهد شد.

حملات ائتلاف عربستان از 26 مارچ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این حملات تجاوزکارانه، مناطق مسکونی و ساختمان ها هدف قرار گفته است که بر اثر آن تا کنون بیش از 500 نفر شهید شده اند که حدود 90 نفر از این شهدا کودک هستند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала