ادویه علاج امراض عصبی

© Fotolia / Andrea Dantiفعالت مغز انسان
فعالت مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی به ایجاد ادویه علاج مرض آلزایمر نزدیک شده اند

در مقاله درج مجله Scientific Reports آمده است که بیولوژی دانان انستیتوت عناصر فعالی فیزولوژی اکادمی علوم روسیه چند عنصر را کشف کردند که مانع رشد مرض آلزایمر میشود و حجره را از مرگ ناشی از کمبودی آکسیجن و یا "تجدید" یون ها نجات میدهد.

سرگی باچورین رئیس انستیتوت  فوند علمی روسیه میگوید: "ما مخلوط موثر را گرفتم و فرستادیم تا  بالای حیوانات آزمای گردد، زیرا آزمایش مؤثر و بی خطر میباشد. ما به آزمایشات موفقانه آن امید وار هستیم  تا به مثابه ادویه نسل جدید مانع توسعه بیماری های عصبی گردد.

اعتقاد بر این است که بیماری آلزایمر در اثر تجمع پروتئین بتا آمیلوئید در سلول های داخلی عناصر بیماری زا بوجود میاید. پروتئین بتا آمیلوئید از توته های پروتئین APP ایجاد میشود  که در پروسه تخریب سلول های عصبی و ایجاد ارتباط بین ایشان  سهم دارد. نقض از سرفعال ساختن مالیکول پروتئین  با عث بوجود آمدن پلاک از بتا آمیلوئید و تخریب سلول های عصبی میشود.

در سپتامبر سال 2015 دانشمندان بریتانیا بعد از مطالعه مغز اشخاص که در اثر بیماری جنون گاوی جان خود را ازدست داده اند، به این نتیجه رسیدند که در حقیقت مرض آلزایمر میتواند از طریق "آلودگی " پریون سلول عصبی اجنبی از یک شخص به شخص دیگری سرایط کند. آزمایشات بعدی نشان داد که پلاک از بتا آمیلوئید میتواند قسمت "نورمال" سیستم ایمن باشد که اکثربیولوژی دانان را وادار ساخته است  تا در مورد اینکه بیماری جنون گاوی علل اساسی مرگ حجرات مغز میگردد، شک و تردید کنند.

به گفته باچورین, در سالهای اخیر دانشمندان شیوه های زیاد کاهش از دست دادن توانائی فکری را پیدا کردند، اما تا کنون هیچ شیوه وجود ندارد که با عث متوقف نمودن و یا کندساختن پروسه تخریب سلول های عصبی گردد. تجارب نشان داد که در تخریب حجرات عصبی، پروسه های مختلف سهم دارند  که مانع کشف کلید اساسی جلوگیری از توسعه آن میگردد.

دانشمندان انستیتوت عناصر فعال فیزولوژی اکادکی علوم روسیه از طریق ازمایشات کمپیوتری و تجارب لابراتواری با ایجاد میتود که با عث مانع توسعه مرض آلزایمر میشود، به حل این پرابلم نزدیک شده اند.

فعالیت دانشمندان در این عرصه موفقانه پیش میرود: آنها چندین مودل را ساختند که به اشکال مختلف در زنده ماندن فعالیت حجرات عصبی در جریان بیماری تاثیر گذاشتند. باچورین یکجا با همکارن اش چندین عنصر را کشف کردند که میتوانند  مانع رشد مرض آلزامیر شده با عث فعال شدن "تجمع پروتئین مرده"  در حجره گردیدند و همچنان با عث اتصال تقویه سیستم انتقال عنصر  در انتهای عصب شود.

قسمیکه دانشمندان میگویند، این عناصر میتواند به کمک زرات نانو ساخته آنها، در آینده به مغز انتقال گردند و به این شکل مانع توسعه بیماری آلزایمرو سایر امراض عصبی شوند. عنقریب بیولوژی دانان قصد دارند قبل از آزمایش کلینیکی، ادویه ساخته شانرا بالای حیوانات آزمایش کنند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала