آموزش زبان عربی در آلمان

© Fotolia / Syda ProductionsУченици у основној школи
Ученици у основној школи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حالا در آلمان گرایش بسوی آموزش زبان عربی است و ممکن آموزش زبان عربی در مکاتب آلمان حتمی شود

عده زیاد از پناهندگان عربی، بخصوص از سوریه  در آلمان مستقر شده اند که طبق گزارشات رسمی 22.7% پناهندگان را تشکیل میدهند. فعالین آلمانی پیشنهاد ایجاد مکاتب اضافی برای آموزش زبان عربی را نموده اند تا موثر تر و بهتر تر به انطباق 320000 طفل سوری به شرایط زندگی در آلمان کمک گردد. Thomas Strothotte رئیس دانشگاه تدارکات (Kuehne Logistics University) به مقامات، پیشنهاد آموزش حتمی زبان را از صنف اول در تمام مکاتب ابتدائیه آلمان نمود. او تصریح کرد که به این شکل شاگردان مکاتب میتوانند در شرایط مساویانه درس بخوانند: آطفال آلمانی زبان عربی را و اطفال عربی زبان آلمانی را میاموزند.

ناجی عباس سیاستدان آلمانی به این عقیده است که حالا در آلمان کورس های زیاد آموزش زبان عربی بوجود آمده است، که معمولاً کارمندان وزارت خارجه، حکومت و بعضی ارگانهای رسمی دولتی در آنجا زبان عربی را میاموزند. آلمان میخواهند از منافع خود در شرق نزدیک دفاع نماید و به همین علت ضرور است تا کارمندان ما زبان عربی را یاد داشته باشند. در جریان 10 سال نزدیک، کورس های آموزش زبان عربی توسعه خواهد یافت. بیشتر از این، دولت پلان دارد تا شعبات در امور آموزش زبان عربی را در وزارت ها، بلخصوص در آن ارگانهای ایجاد نماید که روابط فعال با کشور های عربی دارند.

خانم انصاف عظم مدیر اجرائیه مکتب در تشکیل مرکز عربی "کاردووا" برلین، به آژآنس اسپوتنیک گفت که حالا تعداد کورس های اموزش زبان عربی افزایش میابد. قبلاٌ مکتب آنها علاقمندان کمی را در تدریس زبان عربی با خود داشت، اما کورس آموزش فرهنگ اسلام بسیار مشهور بود که معمولاً ترک ها، البانیائی ها و یوگوسلاویائی ها تدریس میشدند. حالا گرایش بسوی آموزش زبان عربی است و ممکن آموزش زبان عربی در مکاتب آلمان حتمی شود.

 

به نظر وی، پارلمان از این ابتکار حمایت میکند، زیرا جوابگوی وضع فعلی کشور میباشد که هم برای اقتصاد و هم برای سیاست آلمان مفید است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала