تبدیل تریاک به هیروئین

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر مواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه از تریاک افغانستان هیروئین میسازد

آژانس ریانووستی خبر میدهد: ویکتر ایونانوف رئیس سرویس کنترول مواد محدر فدرالی روسیه اظهار داشته است که در لابراتوارهای ترکیه از تریاک افغانستان هیروئین تولید شده سپس به اروپا و روسیه قاچاق میشود. او یادآور شد که در ماه جاری در جریان عملیات مشترک پولیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان و روسیه بیشتر از 600 کیلوگرام تریاک در ولایت بغلان ضبط گردید.

ایوانوف در اجلاس کمیته مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در اواسط ماه دیسامبر 2015 با حمایت اطلاعاتی سرویس کنترول مواد محدر فدرالی روسیه چزوتام "کابل گیتس" پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان عملیات ضد قاچاق مواد مخدر را در شهر دوشی ولایت بغلان اجرا نمود که در نتیجه 600 کیلوگرام تریاک کشف و ضبط گردید.

به گفته وی, مواد مخدر از مسیر بدخشان — دوشی- بامیان- هرات، بعداً به ایران و سپس به ترکیه انتقال میگرد که در لابراتوار های ترکیه از آن هیروئین درج عالی تولید نموده بعداً به اروپا و روسیه قاچاق میشود.

طبق گزارشات، عایدات قاچاق سالانه آن از 200 تا 500 ملیون دالر ارزیابی میگردد.

او اظهار داشت که ممکن رشد و توسعه داعش با افزایش مواد مخدر در شرق نزدیک ارتباط داشته باشد.

گفته میشود: «از سال 2014 به این سو، فعالیت داعش نوسعه یافته که حتی تعداد پرسونل آنها چهار برابر ازدیاد گردیده است. اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مجرمیت ملل متحد نیز افزایش قاچاق مواد مخدر و ضبط هیروئین در شرق نزدیک را تأئید می نماید».

قسمیکه قبلاً سرویس کنترول مواد محدر فدرالی روسیه تذکر داد، افراد داعش فغالانه در قاچاق هیروئین افغانستان به اروپا سهم میگرند که منجمله از طریق قلمرو ترکیه به اروپا قاچاق می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала