طیاره سو – 34 و بمب های هدایت شونده: روسیه کدام سلاح ها را در سوریه به کار می‌برد

© Sputnik / Grigory Sysoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Su-34
Su-34 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش مفصل در باره مشخصات تخنیکی تسلیحات که روسیه در سوریه استفاده میکند

به گزارش یک منبع نظامی چندی قبل 3 هزار شورشی گروه‌های  «دولت اسلامی» (داعش)، جبهه النصره و جیش الیرموک از سوریه به اردن فرار کردند. به گفته این منبع تروریست ها از گسترش  فعالیت های نیرو های مسلح سوریه در همه جبهات و همچنان ضربات هوایی روسیه می ترسند. قابل یاداوری است که از تاریخ 30 سپتمبر طیارات جنگی نیروی هوایی — فضایی روسیه به اساس درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه عملیات بر ضد افراد مسلح اغاز کردند.

کار پیلوتان  نشست، اداره و ثبت انجام وظایف است. بقیه کارها را پرسنل تخنیکی انجام می دهد.  آن‌ها باید طیارات را معاینه کنند، به انها مواد سوخت برسانند و ذخایر سلاح های انها را تکمیل نمایند. تروریستان جابجا نمی نشینند و از همینرو همه باید به سرعت کار کنند. برای انجام هر وظیفه سلاح مناسب لازم است.

مراد گازدییوف  خبرنگار آر تی  مقیم  پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه  در باره خصوصیات فنی سلاح های روسی مورد استفاده در سوریه چنین گزارش می دهد:

«طیاره شکاری سو-34 با دیزاین بی مانند و خاطره انگیز — طیاره جدید است و حالا در سوریه آزمایشات محاربوی قرار می گیرد. طیاره توسط وسایل جدید الکترونیکی تجهیز شده و در ان همه چیز  لازم برای انجام جنگ‌های معاصر، از جمله بمب های جی بی یو وجود دارند. پیلوتان پرواز طیاره را در جریان زمان حقیقی اداره می کنند.

برعلاوه این، کابین طیاره خیلی راحت  و دارای تشناب است، ولی پرواز ها معمولاً چندان طولانی نیستند، تا به این کار احتیاج بوجود اید.

وظایف متفاوت است. مثلاً وظیفه ساده ایراد ضربه به مواضع تروریست ها در خارج از شهر. در این صورت از بمب های معمولی استفاده می شود.

ولی گاهی اوقات لازم است که دقت ضربه بی نهایت بلند باشد. برای این منظور نیرو های مسلح روسیه  به راکت های رهبری شده با کلاهک لایزری هدف گیری تجهیز شده که از آنها در سوریه استفاده می شود. پیلوت می‌تواند اشعه لایزری را به هدف هدایت کند و پس از ان راکت خود بخود بسوی هدف حرکت مینماید.

روسیه به وضاحت تفهیم نموده که برای جلوگیری از تلفات در بین مردم ملکی از همه امکانات استفاده خواهد کرد. مسکو  وعده داده که نحوه وارداوردن ضربات بر افراد مسلح سریع، دقیق و موثر خواهد بود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала