ماهیگیران بریتانیا کشتی تحت البحری جاسوسی روسیه را مشاهده کردند

© Sputnik / Oleg Lastochkin /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی تحت البحری
کشتی تحت البحری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی ماهیگیری در بریتانیا غیر اردادی شاهد تطبیقات نیروهای نظامی گارد پادشاهی در شمال اسکاتلند شد.

یک کشتی ماهیگیری در بریتانیا غیر اردادی شاهد تطبیقات نیروهای نظامی گارد پادشاهی در شمال اسکاتلند شد. با این حال، به گفته روزنامه دیلی تلگراف، خدمه کشتی اطمینان دارند که آنها کشتی تحت البحری روسی را در حال جاسوسی از نیروهای نظامی بریتانیا مشاهده کرده اند.

به گفته این روزنامه، کشتی ماهی گیری با سرعت 10 گره در مسیر ساحل جزیره مِن شنا می کرد و در فاصله 30 کیلومتری خود ناگهان تور ماهیگیری به شی بزرگی در زیر آب گیر کرده است و آنها به راحتی توانستند تور را آزاد کنند. در این حادثه که وزارت دفاع بریتانیا حاضر به تفسیر آن نشد، هیچ کس صدمه ندیده است و ماهیگیران با موفقیت به بندر برگشته اند. با این حال پول میورفی کاپیتان  کشتی خسارات وارده شده به کشتی را در حدود 10 هزار پوند ارزیابی کرده است.

روزنامه دیلی تلگراف می گوید که طبق قواعد عبور و مرور قایق ها در بریتانیا، پس از وقوع این حادثه، کشتی های تحت البحری باید روی آب می آمده تا وضعیت را ارزیابی کند. اما کشتی تحت البحری مذکور روی آب ظاهر نشده است و همین باعث شده که دیک جیمز رئیس اتحادیه ماهی گیران ایرلند شمالی با اطمینان بگوید که کشتی تحت البحری به روسیه تعلق داشته است.

دیک جیمز در این رابطه می گوید: «شاید کشتی تحت البحری روسی بوده باشد.  پول میوفی گفته است که در حدود پنج تا ده دقیقه منتظر مانده تا زیردریایی به روی آب بیاید». دیک جیمز با اطمینان می گوید که کشتی تحت البحری به تور کشتی ماهی گیری افتاده بود. ماه گذشته نیز اتفاق مشابهی برای ماهیگیران اسکاتلند رخ داده است.

قابل یادآوری است که این واقعه در ماه مارچ 2015 با قایق آکواریوس در اسکاتلند رخ داد. به گفته افراد حاضر روی عرشه، آن وقت دو تور ماهیگیری را به اب انداخته بودند و حرکت قایق به طور ناگهانی کند شد. یکی از تورها به سمت جلوی قایق حرکت می کرد و دیگری به سمت عقب.

کاپیتان آنگوس ماکلیود خبر داد که آن زمان روزنامه پرس اند ژورنال نوشت که این اتفاق تا کنون رخ نداده است. ملوان 46 ساله گزارش این حادثه را به آژانس امنیت بحری و حفاظ از سواحل و همچنین دفتر بریتانیا در امور حوادث بحری اعلام کرده است. نماینده نیروهای بحریی بریتانیا اظهار داشت که آن زمان هیچ قایق بریتانیایی و یا کشتی های کشورهای ناتو در منطقه نبوده است.

در ماه اکتبر 2014 مقامات سویدن اظهار داشتند که در منطقه بحری کشورها متوجه یک کشتی ناشناس شده اند. آن زمان هم همه به کشتی تحت البحری روسیه شک داشتند. نیروهای بحری سویدن بزرگترین عملیاتی جستجو را پس از پایان جنگ سرد انجام دادند. بودجه ای که برای این کار اختصاص داده شد در حدود 20 میلیون کرون سویدن بود که نزدیک به 2میلیون و یکصد هزار ایرو است، اما نتیجه نداد.

با این حال تازی ها آندرس گرنستاد یک جنرال نیروهای بحری سویدن به خبرگزاران داخلی خبر داد که کشتی ابتدا به شکل یک کشتی تحت البحری خارجی تشخیص داده شده، اما در واقع یک کشتی میخاانیکی بوده است. رسانه ها در آن زمان احتمال دادند که وزارت دفاع سویدند از این عملیات بزرگ ابعاد جستجو استفاده کرده تا افزایش بودجه 6 میلیارد کرونی سویدن را طی سال های 2016 تا 2020 توجیه کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала