کییف: یک سال جنگ با اوکرائینیان

© Sputnik / Andrey SteninУКРАИНА
УКРАИНА - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سال قبل کییف به مردم خود اعلان جنگ داد

کییف یک سال قبل به مردم خود اعلان جنگ داد و ان را بنام عملیات ضد تروریستی مسمی نمود. طوریکه گفته میشد، این عملیات علیه تروریستان روسیه و جدایی طالبان طرفدار روسیه صورت میگیرد. در واقعیت امر این عملیات محاربوی علیه اطفال، کهنسالان و معدنچیان سابق پیشبرده میشد که به خاطر دفاع از خانه ها و خانواده های شان برخلاف مجازات کنندگان که چهره انسانی را از دست داده، سلاح به دست گرفته اند. دنبس قبل از اغاز عملیات جنگی فقط یک چیز میخواست و ان فدرالی ساختن دولت اوکراین بود و میخواست بعداً مشترکاً باهم زندگی کند. ولی سیاستمداران نو کییف راه دیگری در پیش گرفتند و خواستند طرح های باداران انسوی اقیانوس و ناسیونالیستان اوکراین غربی را در عمل پیاده سازند. انها در مورد از بین بردن کسانی که طوری دیگر می اندیشند و همچنان انهایی را که روسیه را برادر می خواندند، فیصله نمودند.

عملیات ضد تروریستی را انگاه تورچینوف کفیل مقام ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی اوکراین اعلام داشت. به گمان اغلب، او در اینده در برابر مردم اوکراین جوابگو خواهد بود. سوالاتی زیادی در این مورد تجمع نموده است. دنبس هنگام عملیات وحشیانه اردو، گارد ملی و کندک های زیادی فاشیستی و اجیران سادیست مصائیب زیادی متحمل گردید. هزاران نفر کشته شدند. طبق معلومات اداره استخبارات المان تعداد کشته شدگان تا 50 هزار نفر میرسد. ولی نتیجه عمده اینست که بین باشندگان مناطق شرقی و غربی اوکراین پرتگاه عمیق معنوی، سیاسی و مفکوروی بوجود امد. به این ترتیب، صحبت ها راجع به استثنایی بودن ملی اوکراین و تنفر از روسیه و تاریخ مشترک ما بوجود امدند. ولی این ملیت گرایان هیچ دلیل اینکه چه چیز ملت به اصطلاح کبیر اوکراین را تاریخ جهانی چنین افتخار بخشیده و چه چیز خاصی را برای بشریت انجام داده، در دست ندارند. انها سعی می ورزند عقده حقارت خود را با اعمال خشونت بار جبران سازند. دنبس را با تمام انواع سلاح ها و استفاده از مهمات ممنوعه توسط کنوانسیون های بین المللی هدف اتشباری قرار میداد و مردم بی گناه ملکی ان را به ظن حمایت از مفکوره فدرالیزم تیرباران میکردند. کهنسالان ماه ها را در زیرزمینی ها و پناه گاه ها سپری میکردند و میگویند که حتی هیتلریان دست به چنین ستمگری ها نمی زدند. ولی پروپاگندچیان کییف و مناطق دیگر اوکراین تلقین میکنند که انها به خاطر استقلال و ظهور هویت نو ملی مبارزه مقدس پیش می برند. این راه کشور را همین اکنون در بنبست، ورشکستگی  اقتصادی و فروپاشی نهایی قرار داده است.

حالا دو راه باقی مانده است. یا چنین اشخاصی، مانند تورچینوف، اوکراین را به بنبست نهایی می کشانند. یا اوکرائینیان، بالاخره، درک خواهند کرد که دشمن واقعی در کجا پنهان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала